Martin Geplaatst: 16 augustus 2010 Geplaatst: 16 augustus 2010 Ik ben op zoek naar een overzicht hoeveel groenten ik kan planten in een vakje van een square foot garden. Ik bedoel dus een overzicht waarin staat hoeveel ruimte elk plantje nodig heeft. Wie kan mij aan zo’n overzicht helpen? Quote
LucV Geplaatst: 16 augustus 2010 Geplaatst: 16 augustus 2010 Martin, Ik heb even een overzicht gemaakt voor je van de beschikbare Engelse literatuur. Er van uitgaande dat elk vak 30 cm groot is: Vak 1Broccoli, kolen, tomaten, aubergine, komkommer, peper, paprika, meloen, pompoen, mais, aardappel Vak 2 Sla, andijvie, basilicum, mint, oregano, peterselie Vak 3Knoflook, bietjes, spinazie, boontjes, erwten, peultjes Vak 4Wortelen, ui, radijsjes, veldsla, pluksla, Ik hoop dat dit is wat je zoekt en anders hoor ik het graag. Quote
Martin Geplaatst: 16 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2010 Bedankt voor het snelle antwoord, dat is ongeveer waar ik naar op zoek was. Quote
Tanja65 Geplaatst: 16 juli 2014 Geplaatst: 16 juli 2014 Ik heb het boek van Jelle's makkelijke moestuin, hij berekent de aantallen toch iets anders n.a.v. de gegevens op de zaaizakjes. Hierdoor past er net iets meer in je bakken dan hierboven aangegeven. Ik vind het boek sowieso een aanrader trouwens, veel tips, handige overzichten. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Bit Geplaatst: 17 juli 2014 Geplaatst: 17 juli 2014 Vele vele topics over inderdaad. Vele meningen, vele ervaringen. Het forum staat er stampvol mee Quote
Beginnertje Geplaatst: 8 september 2014 Geplaatst: 8 september 2014 Dit is handig, En heb deze even genoteerd, lekker handig voor een leek als ik Liefs Quote blog/Beginnertje/
Pammy Geplaatst: 22 januari 2015 Geplaatst: 22 januari 2015 Martin, Ik heb even een overzicht gemaakt voor je van de beschikbare Engelse literatuur. Er van uitgaande dat elk vak 30 cm groot is: Vak 1Broccoli, kolen, tomaten, aubergine, komkommer, peper, paprika, meloen, pompoen, mais, aardappel Vak 2 Sla, andijvie, basilicum, mint, oregano, peterselie Vak 3Knoflook, bietjes, spinazie, boontjes, erwten, peultjes Vak 4Wortelen, ui, radijsjes, veldsla, pluksla, Ik hoop dat dit is wat je zoekt en anders hoor ik het graag. Wauw, dank je wel, dit is superhandig Quote
geertlaurent Geplaatst: 23 januari 2015 Geplaatst: 23 januari 2015 Daar bestaat ook een handig boek over "Groenten kweken op een vierkante meter" van Hubert Fontaine. Met daarin een voorbeeld van enkele verschillende gemengde vierkante meter moestuinen.Het aantal planten en waar ze moeten komen staat daar ook mooi in omschreven met tekeningen/schets en tekst. Maar ook voorbeelden van 'minder klassieke' vierkante meter tuinen, met daarin telkens 1 hoofdgroente zoals:- kruiden- aardbeien- erwten- kool- snijbiet- waterplanten- artisjokken- meloen- tomaten- komkommer- stekken tuintje Ligt misschien bij de plaatselijke bibliotheek? Quote
koolrabi Geplaatst: 23 januari 2015 Geplaatst: 23 januari 2015 Ik heb het boek van Jelle's makkelijke moestuin, hij berekent de aantallen toch iets anders n.a.v. de gegevens op de zaaizakjes. Hierdoor past er net iets meer in je bakken dan hierboven aangegeven. Ik vind het boek sowieso een aanrader trouwens, veel tips, handige overzichten. Naast bovengenoemd boek Jelle's makkelijke moestuin vind ik Tuinieren met de vierkantemeterbak van Mel Bartholomew, de bedenker van de methode, zeer instructief. Ook hij geeft beplantingsschema's en veel achtergrondinformatie. Ik gebruik deze boeken als basis maar geef aan de methode mijn eigen invulling verder. Soms wat meer zaadjes per 30 x 30 cm en soms een iets grotere maat bv. 40 x 40 cm of een ton met een diameter van 40 cm. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
bertusmoestuin Geplaatst: 26 januari 2015 Geplaatst: 26 januari 2015 ik kwam voor een 60 X 40 bak dit overzicht tegen http://www.moestuintafels.nl/p-103222-zaaiafstanden/ Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.