Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wat is er met mijn paprika?

Balto

Recommended Posts

Niet iedere vrucht die je zal kweken is even groot/mooi en ook bij de profs zijn er vruchten die niet mooi of zelfs raar van vorm zijn en die gaan dan als B of C keuze de deur uit. Dat je paprika niet de vorm heeft die je wilde hebben kan verschillende oorzaken hebben van te veel water/te kort aan voeding/standplaats maar, is zeker niets mis mee.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Om de vorm gaat het eigenlijk niet zozeer. Meer om de kleur die totaal niet klopt, waardoor ik me afvraag (beginnerling...) of er niet een ziekte of iets in zit of dat het een ander soort is dan ik dacht. Hier nog een foto van de plant:

10440900_556837141093315_4661423589641723653_n.jpg\

En dit is de paprikaplant die ernaast staat:

10478659_556837157759980_753132368356736444_n.jpg

Dit zouden ze zijn (maar welke wat is geen idee):

10492525_556837131093316_7643416954350676958_n.jpg

overigens is er niet een vorm oid die ik wil hebben, als er iets aankomt vind ik het al leuk Maar maakte me zorgen en was benieuwd of het misschien een ander soort is.

Ja eerst worden ze donkerder groen en dan zie je vanzelf dat ze rood worden en ook het paarse op de stam is normaal bij paprika's en hoef je je ook geen zorgen over te maken.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Grappig dat hij nog een andere kleur zou moeten krijgen! Mijn paarse paprika zag er precies zo uit smaakte een tikkeltje bitter maar was goed eetbaar . Dus zelfs al hij paars/ zwart is en blijft hoef je hem niet "af te schrijven"

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"