Balto Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 Deze paprika zou namelijk moeten afrijpen naar geel of rood.. En hij is hartstikke klein? Is er iets mee, of is het gewoon een ander soort dan hij zou moeten zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 Niet iedere vrucht die je zal kweken is even groot/mooi en ook bij de profs zijn er vruchten die niet mooi of zelfs raar van vorm zijn en die gaan dan als B of C keuze de deur uit. Dat je paprika niet de vorm heeft die je wilde hebben kan verschillende oorzaken hebben van te veel water/te kort aan voeding/standplaats maar, is zeker niets mis mee. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balto Posted July 10, 2014 Author Share Posted July 10, 2014 Om de vorm gaat het eigenlijk niet zozeer. Meer om de kleur die totaal niet klopt, waardoor ik me afvraag (beginnerling...) of er niet een ziekte of iets in zit of dat het een ander soort is dan ik dacht. Hier nog een foto van de plant:\ En dit is de paprikaplant die ernaast staat: Dit zouden ze zijn (maar welke wat is geen idee): overigens is er niet een vorm oid die ik wil hebben, als er iets aankomt vind ik het al leuk Maar maakte me zorgen en was benieuwd of het misschien een ander soort is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 Ik denk dat die donkere paprika gewoon rood gaat kleuren hoor. Wacht maar af! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenneke Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 Als ik het me goed herinner van mijn paprika's van vorig jaar is dat donker van kleur worden het eerste teken van rijping. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balto Posted July 10, 2014 Author Share Posted July 10, 2014 Oooooh Wat ben ik toch ervaren Mijn kleine snackpaprika's kleurden gelijk rood. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 Ja eerst worden ze donkerder groen en dan zie je vanzelf dat ze rood worden en ook het paarse op de stam is normaal bij paprika's en hoef je je ook geen zorgen over te maken. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balto Posted July 10, 2014 Author Share Posted July 10, 2014 Hartstikke bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Almond Posted July 11, 2014 Share Posted July 11, 2014 Grappig dat hij nog een andere kleur zou moeten krijgen! Mijn paarse paprika zag er precies zo uit smaakte een tikkeltje bitter maar was goed eetbaar . Dus zelfs al hij paars/ zwart is en blijft hoef je hem niet "af te schrijven" Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts