jaapwerk Geplaatst: 13 juli 2014 Geplaatst: 13 juli 2014 ik vroeg mij af toen ik op tuintje stond kun je rode bieten blad ook eten? en wat voor voedings stof zi ter in> en wat kun je er meedoen?
Nynkef Geplaatst: 13 juli 2014 Geplaatst: 13 juli 2014 als ik jou was Jaap, zou ik mijn titel aanpassen naar "Rode bietenblad eetbaar ??"
Jenneke Geplaatst: 13 juli 2014 Geplaatst: 13 juli 2014 Ja, het blad van bietjes is eetbaar. Sterker nog, het is ook nog eens erg lekker. Voor recepten kun je alle snijbietrecepten en veel spinazierecepten gebruiken.Of kijk hier:snijbiet-recept-gevraagd-t9833.html?hilit=snijbiet%20receptengestoofde-snijbietstengels-t2448.html?hilit=snijbiet%20receptenOf heel simpel en lekker in een omelet met kaas. Voedingswaarde zal ook wel vergelijkbaar zijn met snijbiet.http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=862
geertlaurent Geplaatst: 13 juli 2014 Geplaatst: 13 juli 2014 Grappig gisteren rode bieten geoogst en me hetzelfde afgevraagd. .. wat met die grote bladeren. De kleine blaadjes zie je hier vaak in sla mengelingen, maar of je de grote kon eten wist ik ook niet. Maar net zoals met de bladeren van radijzen is het zonde van ze weg te gooien. Via google vind je tal van recepten. Ik ga er morgen "spinazie" van maken. Erg benieuwd naar de smaak.
Jorieke123 Geplaatst: 14 juli 2014 Geplaatst: 14 juli 2014 Met de zoekfunctie kan je daar wel wat over vinden: rode-bietenblad-eetbaar-t6215.html? en daar in werd ook al vermeld: bietenblad-bruikbaar-t2165.html blad-van-bieten-eetbaar-bloemkoolvraagje-t10140.html? Ik sluit bij deze het topic, nieuwe vragen kunnen in 1 van de oudere topics worden gesteld. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten