Geplaatst: 25 juni 201114 j Ik wil iets er tussenin. Bij droogte kan je sproeien, maar met 3 hectare grond ben je dat gauw zat... Maar dit miezerige grijze weer is ook niet wat de hele dag... facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 28 juni 201114 j Strakblauw en nu al bloedheet. Er wordt hagel voorspeld.oei. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 28 juni 201114 j Regen en onweer... pff Achja, heb proefwerk week... dus zit toch continu te leren! Nu al 26 graden hier... gister avond rond 23;30 was het nog 24 graden buiten Zat nog gewoon buiten te leren > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 28 juni 201114 j Hier ook strakblauw, zeer zonnig en ontzettend benauwd Als je ook maar iets doet klotst t zweet onder de oksels. Volgens mijn buiten temp. meter is t al 28 graden. Good things come in small packages
Geplaatst: 28 juni 201114 j Pff, geen weer om 74 zakken hooi op een zoldertje te moeten tillen, maar buiten laten staan kan ook niet, mochten de buien hier komen... facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 28 juni 201114 j Ik heb met je te doen Jorieke (en degenen die mee helpen).Moet je t alleen doen of helpt er iemand mee? Het is handiger dan de 1 boven aan staat om t aan te pakken en de ander t boven zn hoofd houd. Of is de trap daarvoor te lang? Misschien nog een mannetje op de trap Good things come in small packages
Geplaatst: 28 juni 201114 j http://www.telegraaf.nl/binnenland/10100998/__Zwaar_onweer_al_vlakbij_Zeeland__.html?p=1,1 Dat klinkt niet best Nog even een edit over het hagelkanon en zijn werking, ik was benieuwd wat dat was en vond dit:Bij dreigende hagelbuien wordt het kanon aangezet gedurende 15 tot 20 minuten. Elke 7 seconden wordt er gasmengeling de lucht ingeschoten die ervoor zorgt er geen hagel gevormd kan worden, waardoor de ijskristallen als regen of natte sneeuw op de grond valt.Schijnt een flinke dB af te geven waar je niet in de buurt wilt staan. Vraag me af of dat gas wel zo gezond is http://www.agf.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=40296 28 juni 201114 j aangepast door Gast Good things come in small packages
Geplaatst: 28 juni 201114 j @Helly: Mijn vriend staat boven, en dan loop ik steeds met 2 zaken naar binnen om ze aan te geven. Gelukkig is de zolder niet hoog, en kan ik ze vanaf de grond net (al tillend boven mijn hoofd) aangeven. Maar na een zak of 20 heb ik al pap in mn armen, omdat we ze vanmorgen eerder al hebben verzameld vanaf het veld (daar stonden ze nog sinds gisteravond). facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 28 juni 201114 j Tussendoor dan ff pauzeren en flink water tanken! T leven op de boerderij valt soms niet mee... Good things come in small packages
Geplaatst: 28 juni 201114 j Hihi hard werken hoor. Maar het ligt ondertussen op zolder, we hebben nu waarschijnlijk al genoeg voor deze winter... facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 28 juni 201114 j Hihi hard werken hoor. Maar het ligt ondertussen op zolder, we hebben nu waarschijnlijk al genoeg voor deze winter... Das een lekker gevoel Jorieke.Ik vond het vaak zeer kl... dat wanneer heel nederland richting strand leek te gaan, bij snikheet weer, wij onze hoogtepunten hadden zeg maar wat werken betreft. Tjonge tjonge er is wat afgezweten. Hier is het nu bij dreigen, gedonder en een paar druppels gebleven.
Geplaatst: 28 juni 201114 j Jorieke is het niet makkelijker om bij een loonwerker een kleine balenpers te vragem om te doen.En dan de gaffel(riek 2 tanden).Op de zolder steken.Zo doen wij hier elke zomer 2 karren en meer op zolder stoten. Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Geplaatst: 28 juni 201114 j Onze hond doet zo raar. Verstopt zich onder het kleed waar hij altijd bovenop ligt . Wil echt niet uit z'n hutje komen? Nooit gemerkt dat ze bang is van onweer maar zou ze wat aan voelen komen? Kan ook andere oorzaak hebben, net zo goed. Zou alleen niet weten welke
Geplaatst: 28 juni 201114 j @Jim: Dat zou inderdaad kunnen, maar dat kost geld. En de maaier en ons vreselijk aftandse schud-apparaat kostten ook al geld. Al met al kan je beter ergens hooi kopen facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 28 juni 201114 j Ik denk/lees/zie op buienradar dat de regen hier voorlopig niet komt, en pas morgenochtend gaat vallen. Maar toch bind ik nu alvast mijn tomaten goed op, en zorg ik dat er niets buiten staat wat niet nat mag worden (dat pak tomatenmest bijv ) facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 28 juni 201114 j Maar die hooischudder is die niet van jezelf?Dus 1 maal aankoop? Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Geplaatst: 28 juni 201114 j Ja, de maaier en hooischudder zijn wel van onszelf, maar de kosten van die dingen (en dan reken ik de trekker nog niet eens mee), moet je natuurlijk wel terug verdienen. Die bedragen, gedeeld door het aantal hooibalen wat je anders zou moeten kopen, is het totaal aan hooi dat je moet oogsten voordat je uit de kosten bent. Mochten we break-even zijn, en er nix meer aan vinden om de laatste stap met de hand te doen, dan kunnen we inderdaad een loonwerker laten komen. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 28 juni 201114 j Dan zou je eigenlijk al bijna meer land moeten hebben om winst te hebben? Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Geplaatst: 28 juni 201114 j Of factor tijd: volgend jaar hoef je het niet meer aan te schaffen, al moet je onderhoudskosten wel blijven meerekenen... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 28 juni 201114 j En volgend jaar hebben we meer land, maar ook meer beesten om het kaal te vreten, maar ook weer meer te maaien om te zorgen dat die extra beesten ook kunnen eten in de winter (of we moeten ze voor de winter al opvreten natuurlijk ) facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 28 juni 201114 j Op de buienradar te zien komt er net een klein buitje hier langs. De tomatenplanten staan onder de boom, dus dat breekt t wel. Staan ook in een koker van gaas dus dat gaat vast goed. Maar of t bij de rest goed gaat? Laten we t hopen. Good things come in small packages
Geplaatst: 28 juni 201114 j Twee minuten wat droppeltjes... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 28 juni 201114 j Nog noppes tot nu toe. De buiten temp geeft een plakkerige 36 graden weer. Zonder zon want die is verdwenen achter witte wolken. Good things come in small packages
Geplaatst: 28 juni 201114 j Inderdaad, vieze klamme wolken pakken zich samen, en maken de gevoelstemperatuur nog hoger. Ik was net even in de (nieuwe) kelder, en daar is het koud! Misschien moeten we daar lekker gaan zitten facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.