Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het regent!!!!!

Featured Replies

Geplaatst:

Oef.... We hadden de geiten nog buiten staan (aan de buitenkant van ons hek, om de berm leeg te vreten ), en er kwamen maar geen buien. De lucht was nogal grijs en zwart en dreigend, maar ook op buienradar leek het net langs ons heen te gaan.

Op een gegeven moment ging het WAAAAIEN! Wow! Er vloog van alles (losse potjes, andere zooi ) in het rond, en de schuurdeuren vlogen open en dicht. Spooky! Wij dus als een gek naar de geiten om die los te maken en naar de schuur te doen, en alle schuurdeuren dicht.

Er hingen wel 3 of 4 onweerbuien om ons heen (niet boven ons, zoals gewoonlijk). En het flitste aan een stuk door (net als in een Amerikaanse serie of film, wat ik altijd nogal nep vind lijken).

Echt afkoelen deed het niet, dus we hebben best lang nog 2 deuren tegen elkaar open gehad (met naarbinnen waaiend zooi als gevolg). En ik ben de keuken maar schoon gaan maken.

De hondjes reageren gelukkig totaal niet op onweer, het kwam nog even flink dichtbij en er klonken ook een paar van die keiharde knallen Dan woon ik toch liever in een rijtjeshuis in een stad....

Er is uiteindelijk 19 mm water gevallen, en ik ga maar eens kijken wat er allemaal naar het weiland van de buren is gewaaid

Geplaatst:

Omroep brabant meldt een verwoestende storm, bij ons rond middernacht een flinke onweersbui die 1 emmer vocht heeft achtergelaten per m . Scheelt weer geleur met emmers vandaag.

Geplaatst:

Wat een weer was het... Nu hier droog, en heerlijk: 16,5 graden!! Is denk hier wel snel 5cm gevallen, t heeft bijna de hele avond/hele nacht door geregend denk ik.

Geplaatst:

Hier gelukkig naast dreigende luchten (echt heel erg!) en vlink waaien niets ernstigs aan de hand. De tomaten heb ik uit voorzorg maar binnen gezet. Er is een kamerplant (staat buiten) omgevallen en een kap van een lamp gewaaid (eens kijken of ik die nog terugvind). Zo'n 40 km van hier was het kennelijk echt raak hoorde ik op het nieuws.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:
  • Auteur

Het heeft hier de hele nacht geregent, vanmorgen scheen de zon.

Ik naar de tuin, helaas van korte duur begon het weer te plenzen.

Half uur geleden weer een plensbui, en nu rommelt het.

Hoop dat jullie morgen een droge en zonnige dag hebben, en wens jullie veel plezier

Geplaatst:

Droog is al prettig, ik neem wel een vest mee

Hier heeft het vannacht vaak pijpesteeltjes geregend. Ik ben er 4x wakker van geworden

Vandaag was t ook af en aan droog en dan weer een stortbui.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Het plenst ongekend; nu al meer dan 20 mm

Geplaatst:

Hier kort buitje.

Geplaatst:

Hier regent het al voor de 2de keer vandaag.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:

Ik zit hier knalrood verbrand van het schoffelen in de zon, en bijna bibberig van de plotselinge frisheid van de omslag van het weer.

Morgen wil ik eigenlijk wel weer verder aan de slag... beter dat de regen niet te lang duurt...

Geplaatst:

Sodejuu. Wat een regen. Alles staat bank en de goten lopen over. Ikhad vandaag wat gezaaid maar de zaadjes dobberen waarschijnlijk gewoon weg.

En dan te bedenken dat ik vandaag wilde sproeien.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Sterker nog: ik heb gesproeid vanochtend! Waterverspilling

Ach dan komen je zaadjes gewoon ergens anders op dan gepland. Hield jij ook niet van verrassingen?

Geplaatst:
Sterker nog: ik heb gesproeid vanochtend! Waterverspilling

Ach dan komen je zaadjes gewoon ergens anders op dan gepland. Hield jij ook niet van verrassingen?

Nop, ik ben de structopaat.

Maar weggedobberde zaadjes kan ik wel hanteren

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Het is een wonder dat hier t zwembad nog niet is weg gedobberd. Ik heb vannacht de slaapkamer ramen dicht gedaan, kon t niet meer aanhoren Ik moet straks als t nog droog mocht worden maar s wat potten op stenen zetten ofwel omkeren als er geen gaten onderin zitten. Die laatste zijn meestal de kruidenpotjes

Wat een water

Geplaatst:
  • Auteur

Gatsie hier ook, had vandaag naar de tuin gewild.

Had eindelijk een dagje voor mezelf, maar ik ga niet in de modder kleien

In het weekend maar eens kijken of het wat wordt.

Alhoewel er dan ook weer regen is voorspeld.

Geplaatst:

Gisteren en vannacht flink geregend, maar nu al de hele dag miezer. Morgen geven ze nog veel meer regen op overmorgen droog maar de dagen daarna weer regen

Geplaatst:

Even mijn samenvatting van dit topic, van nu 40 pagina's / 397 berichten. Een topic dat begon over te weinig regen.

Wanneer de boeren niet meer klagen, nadert het einde der dagen

(Voor de duidelijkheid: Er is niks mis met dit topic. De zorgjes en de pijntjes zijn herkenbaar.)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.