Geplaatst: 18 juli 201114 j Zou t? Gisteren over t moestuincomplex gelopen. Vele moestuintjes onder water gezien en zelfs eentje waarbij ze t aan t wegpompen waren. Daar wordt je niet vrolijk van.. Je krijgt er wel goede ideeën van: niet een laag stukje huren, waar de groenten staan verhoogde bedden maken, een goede afwatering aanleggen voor je eraan begint... en misschien een vijvertje waar je t dan naartoe kan leiden. Good things come in small packages
Geplaatst: 18 juli 201114 j Kijk, leer je mooi van andermans tuintjes facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 18 juli 201114 j Jaaa Dat was ook een beetje de bedoeling van die wandelingen tussen de tuintjes door. Ik wil graag goed voorbereid zijn als ik er ooit een stukje grond ga huren of een soort van boerderijtje ga kopen (is de toekomstdroom). Good things come in small packages
Geplaatst: 18 juli 201114 j Zijn er geen wachtlijsten bij die volkstuin? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 18 juli 201114 j Op dit moment staan er 2 stukjes leeg, maar met huisje erbij die je moet kopen, maar nu wil ik eerst zien dat ik t goed doe in de achtertuin voor ik daar ook ga beginnen. Dat is toch anders dan achter t huis. Moet je wel tijd en wil opbrengen om er steeds heen te gaan. Liefst heb ik t achter t huis maar dat kan gewoon niet met wat ik wil. Maar misschien gaan we aankomend weekend wel kijken bij de stukjes met huisje. Ligt er ook aan hoeveel die huisjes kosten. Good things come in small packages
Geplaatst: 18 juli 201114 j Auteur Het regent hier alweer Ik word zo moe van dit kl*teweer.Wil naar buiten, wil de zon zien.In mijn tuintje prutsen.Over 3 weken vakantie hoop dan echt dat het beter is.
Geplaatst: 19 juli 201114 j Nog even doorbijten. Na komend weekeinde wordt het beter, volgens het KNMI.Een heel nuttige link voor de verwachting op iets langere termijn: http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/ensemble.html(Voor de beginnende grafiekenlezer: hoe smaller de blauwe band, hoe zekerder de verwachting) Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 19 juli 201114 j Hier ook zon, droogte en warmte. Op zolder is t bijna niet meer uit te houden. Good things come in small packages
Geplaatst: 19 juli 201114 j Hier regen Ik zal snel even op de buienradar kijken of die regen niet per ongeluk van plan was hierheen te komensorry Dennis
Geplaatst: 19 juli 201114 j Zal nu ook bij jou droog zijn.Even gekeken en die (enkele gelukkig) trekken nu al over de eilanden weg. Verder overal droog op dit moment, geloof ik, hoop ik
Geplaatst: 19 juli 201114 j Het is hier schitterend weer! Strak blauw en zo'n 22 graden. Heerlijk bramenplukweer dus. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 19 juli 201114 j Ik heb vandaag ook ergens bramen gevonden Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Geplaatst: 19 juli 201114 j Hier ook schitterend weer gehad. Heerlijk van alles en nog wat gedaan in t tuintje. Echt ervan genoten.
Geplaatst: 20 juli 201114 j Zo mooi weer zelfs dat ik vanmorgen vroeg al naar de tuin ben geweest.Hier had ik echt even zin in
Geplaatst: 20 juli 201114 j Ik heb vanmorgen ook weer de tuin 'uitgekamt'. Weer wat snoeiwerk gedaan, oude planten eruit, nieuwe zaden erin.En net toen ik aan t werk ging begon t te regenen! Ik was dus mooi op tijd Good things come in small packages
Geplaatst: 20 juli 201114 j ik heb zelf nog niet op de voorspellingen gekeken maar vanavond hoorde ik van iemand dat de Telegraaf op de site had staan dat het volgende week al 26 graden gaat worden. Dit zou toch ongelooflijk zijn , lijkt zo onwerkelijk. Alhoewel het vandaag al een zonnige dag was bij ons
Geplaatst: 20 juli 201114 j Vandaag ook heerlijk in de tuin gewerkt. Hele berg aardappels geoogst en een kruiwagen appels verzameld.Nu weer een bui maar morgen ook weer mooi weer
Geplaatst: 21 juli 201114 j ik heb ook nog piepers die er nodig uit moeten. Morgen maar eens kijken of dat lukken wil.
Geplaatst: 24 juli 201114 j Ik werd net wakker ( zondag = uitslapen). Het is krap 17 graden binnen. Dat geeft niet want ik ga dan toch de tuin in om warm te worden. Buiten is het echter 11 graden..en regen, erger dan pijpenstelen...ik ben bang dat de spinazie-zaden door de knolvenkels drijven We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 24 juli 201114 j haha appelvrouw is het wel een verrassing straks als het opkomt! Ik heb het al 1 x gehad dit jaar: de enorme eerste regenbui in juni..achtermoestuin heeft een plek met bieten wortels en pastinaken door elkaar geregend. Ik heb het in grote lijnen maar zo gelaten ( wel de meeste pastinaken eruit getrokken, die nemen zoveel licht weg) het ziet er wel "bedacht" uit We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 24 juli 201114 j Jet, ik zou bijna zeggen... volgend jaar de zaden mixen en breedwerpig uitzaaien Good things come in small packages
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.