Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het regent!!!!!

Featured Replies

Geplaatst:

Och. U is toch óók niet de jongste meer. Het moet u toch op z'n minst zijn opgevallen dat er elke paar jaar in de afgelopen 40 jaar, er wel weer een nieuwe samenzwerings-theorie opdook.

En altijd met handenvol 'bewijzen'. Als je er even voor gaat zitten kunt u toch zo een 10-tal van dit soort verhalen bij elkaar googlen, als het er niet meer zijn. Van Nostradamus, Maya kalender en ander onheil. Niet te vergeten graancirkels en geheime NASA kennis. Maar ook de Multinationals niet vergeten en O Oh, daar hebben we natuurlijk Monsanto ook. Die is wel heel erg.

Nee. We worden als proefkonijn gebruikt. De boze grote buitenwereld heeft het allemaal gedaan.

'Dat het nu al maanden zo veel te koud is, dat kán niet anders zijn, dan dat daar mensenwerk achter zit'.

Nou dat kan dus best wat anders zijn. Nee, en niet eens de climate-change. Het is gewoon al maanden te koud.

( In Noorwegen hebben ze trouwens net giga ( voor hun zeer ongewoon ) overstromingen achter de rug. Foutje van de zaak ? )

Geplaatst:

Dat het hier weer regent als is het niet hard maar heb er zo genoeg van .

Geplaatst:

Filmpje kijk ik nog wel eens als ik er ff de tijd voor neem, of ik het nu geloof of niet, is toch altijd interessant om je mening omheen te vormen. dat van die chem-trails had ik van de Health ranger Mike Adams al eens een filmpje van gezien, maar zonder enige kennis zijn dat dingen waar je niet van weet of je het echt moet geloven of niet.

Dat er her en der met allerlei techniek onnodig gerommeld wordt is wel duidelijk, ik bedoel, een zendmast voor mobiele telefoons in je achtertuin is ook niet goed voor je gezondheid.

Maar ontopic, hier heeft het afgelopen nacht tot vanochtend vroeg geregend, heb een uur geleden zelfs een zwak zonnetje gezien

Geplaatst:

De hele middag ziet het er hier uit alsof het op elk moment kan gaan regenen... maar... er komt nix...

Ondertussen wel fris windje en grijs... écht non-weer...

Geplaatst:

Nou ben niet nat geworden op de fiets maar het heeft wel geregend.

Had de regen jas en broek aan!!

Hier in Grunn

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Een uur na posting heeft het hier inderdaad geregend.

Geplaatst:

Gisteren een stortbui van je welste hier, met rare veranderende windrichtingen en een beetje hagel, klonk net alsof er een trijn over het huis heen reed; toen het over was ging ik naar buiten en zag een vreemde kolkende draaiende massa zwarte wolken niet zo ver weg, zal wel een windhoos geweest zijn of zo.

Geplaatst:

De natste en koudste zomer in 100 jaar is de voorspelling. Het idee...... en het komt nog uit ook....

Geplaatst:

Hier heel veel wind en ZON

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

@Gwen. Het is nét 1 week zomer ?

Geplaatst:

uhm, 2 dagen zomer

Geplaatst:

gister 15 mm, vannacht 8 mm in mijn regenmeter... het begint hier wat op een moerassige jungle te lijken na 1 week heel veel water

Geplaatst:

Was het twee dagen droog met wat zon, kregen we net de "zondvloed" over ons heen, inklusief grote hagelstenen en een winhoos.

De hoogtes van de rivieren waren in 20 minuten zo hoog, waar de de vorige hoogwaters twee dagen over deden.

wasserstand.png

Met spoed moeten mensen nu gevacueerd worden.

Wat er in onze tuin nog heel is, geen idee.

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

ja, het is bar en boos bij jullie!

en triest als alles zo in het water valt [sorry voor de beeldspraak]

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Hier langs de Ijssel staat ook heel wat land onder water , waar normaal mais en gras groeien, en volgens mij vinden de tuinen in dat gebied het ook niet erg leuk op het moment.

met de voeten flink in het water ironisch genoeg ishet bij mij 15 km verder kurkdroog in de tuin

Geplaatst:

En voor de tweede keer vandaag zijn we door noodweer getroffen.

Een front uit Polen botste net als vanmiddag op een front uit Tsjechië.

imagebde.png

Onze nieuwe habitat :

Geplaatst:

Am Nachmittag erwischte es Ostsachsen. Begleitet von Blitz und Donner schüttete es in der Lausitz wie aus Kübeln. Binnen weniger Minuten verwandelten sich Bäche in Ströme, breiteten sich aus und schossen quer durch Ortschaften.

In Breitendorf mussten Menschen mit Hubschraubern gerettet werden, so plötzlich kam die braune Brühe.

Met een paar foto's http://www.sz-online.de/sachsen/jetzt-erwischt-es-ostsachsen-g13209.html?PictureIndex=2&StoryId=2591386

Hier een net gevonden filmpje.

Resultaat van slechts 20 minuten regen

Kijk op 1 minuut 10 naar geëvacueerde mensen, hangende onder een helikopter.

http://www.lausitznews.de/pressebericht_10159.html

Onze nieuwe habitat :

Geplaatst:

Het zit jullie daar ook niet echt mee hè.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Bah niet fijn voor degenen die het treft . Veel sterkte (heb je ook niet veel aan ,maar weet dat ik met jullie mee leef )

Geplaatst:

Nee het gaat niet geweldig hier.

Vorig jaar was het eerst hier veel te warm en veel te droog, daarna zeer nat.

Waardoor, mede door onze verhuizing, we het tuinjaar hebben moeten afschrijven.

Dit jaar hadden we nog lang sneeuw en vrijwel daarachter aan veel regen.

Waardoor we nog weinig in de tuin hebben kunnen doen.

Wat we er in gezet hebben, is dood.

Wederom een verloren jaar.

Gelukkig staan we niet onder water zoals ten zuiden en westen van ons, daar zitten we veel te hoog voor.

Maar de overstromingen bij Dresden komt wel door de regen die hier en in Tsjechië gevallen is.

De hagel bij ons gisteren had op veel plaatsen een hoogte van 1 meter.

Hieronder 2 foto's van http://www.lausitznews.de

ebersbach017.jpg

ebersbach018.jpg

Onze nieuwe habitat :

Geplaatst:

Zo het moet daar bij jullie nu echt niet gekker worden zeg.

Houd moed, ik wens je heel veel goed weer toe.

Ik hoop voor jou dat het gauw beter zal worden.

Niet te warm, niet te koud en niet te nat.

Geplaatst:

Wij ook gisteren onweer, bliksem, wind, hagel en regen.... Er worden nu honderen kikkers geboren in mijn tuin waar het water nu permanent in staat. Wel schattig van die kleintjes van 2 cm nog maar. Ik hoop dat het van die ENORME Amerikaanse brulkikkers worden en dat ze dan de duizenden slakken die de tuin verwoesten opeten

Geplaatst:

Ik dank jullie voor de opbeurende woorden.

Het had natuurlijk nog veel erger kunnen zijn.

Maar als je aan het begin staat van je (moes)tuin leven, en direct de eerste twee jaren vallen ( letterlijk) in het water, dan motiveert dat niet echt.

We weten nu wel, dat de afgelopen 4 jaar het klimaat hier in de omgeving, de weg kwijt is.

Ieder jaar weer. heeft men hier de afgelopen 4 jaar een "Jahrhunderthochwasser".

Dus een hoogwater wat statistisch maar één keer per honderd jaar voorkomt.

Volgens uitleg van een paar Duitsche klimatologen komt dat door het terug trekken van de ijsmassa op de Noordpool.

- Het eerste effect is, dat we door het terug trekken van de ijsmassa vaker een nood oosten wind (dus vanuit noord Siberië) in midden en west Europa gaan krijgen.

Hierdoor krijgen we koudere winters en koudere zomers.

- Het tweede effect is, dat de warme golfstroom het steeds meer laat afweten hier in Europa.

De warme golfstroom komt vanuit de Atlantische oceaan en drift naar het noorden.

Bij het poolijs aangekomen koelt het ijs het zeewater af.

Koud water heeft een grotere massa dan warm(er) water, en zinkt als een koud water muur omlaag.

Het warme water botst tegen het koudere water, en omdat het warme water minder massa heeft komt het niet door de muur van koud water.

Daarom keert het warme water en koerst naar Europa alwaar wij dan relatief warmer winters hebben.

Maar omdat het ijs terug trekt zal er steeds minder warm water naar Europa komen, en de zomers en winters worden kouder.

Koude lucht kan minder vocht bevatten dan warme, en we zullen daardoor nattere zomers en winters krijgen.

Ik denk dus dat we ons moeten instellen op dit soort weer, willen we niet ieder jaar verloren moeten laten gaan.

Ik denk dan aan "verhoogde bedden" en tuinkassen of iets dergelijks.

@ Piroska - Zit je in de buurt van de Donau?

Het hoge water uit Beieren trekt nu geloof ik door Hongarije.

Door het natte weer is onze tuin ook één groot slakken paradijs geworden.

Nog maar wat foto's uit de omgeving : https://www.facebook.com/OberlausitzTV.de

Onze nieuwe habitat :

Geplaatst:

Hoi Piroska,

Bij jullie zag ik inderdaad dat je ook last had van het weer.

Heb je al foto's gemaakt van de mini kikkers ???

Hou je het nog een beetje uit ???

Hoi Kustlijn,

Die verhoogde bakken dat lijkt me dan op zich geen slecht idee.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.