Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bladeren paprikaplant/tomatenplant met gaatjes + verkleuring


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

 

Ik heb me een maand geleden ongeveer een moestuinbox aangeschaft, dus ik ben een echte beginner..

Nu zag ik dat ik gaten heb in de bladeren van men plukpaprikaplant. Wat kan ik hier tegen doen? Welk beest doet dit? Moet ik de bladeren met gaten in van de plant afhalen?

1055906310202355315514158333079181n27571405416705.jpg

 

Bij men tomatenplant zag ik dat de bladeren echt vreemd waren, maar ik weet er niets van af.. Weet iemand wat dit is en of het erg is?

10544873102023552928335911160842967n50361405416673.jpg

 

Bedankt voor de hulp alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op paprika slakkenvraat Kan van 1 slak zijn. Knabbelt ook aan de vruchten. Probeer ze weg te vangen ('s avonds goed speuren, bierval)

 

Tomaat is nu moeilijk te zeggen. Is het alleen aan onderste bladeren (verwijder ze dan!) of de hele plant? (Met een foto van de hele plant kunnen we beter meekijken) In een pot? de kas? of volle grond? Staan ze te nat? Geef evt. eens wat compost (daar zit van de meeste voedingstoffen en sporenelementen wel wat in) of wat gedroogde koemestkorrels die je oplost in water. Kan dat hij zo, door wat magnesium, kalium of fosfor dat daar in zit, al wat opknapt.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij foto 2 is goed te zien ( en niet zo zeer vanwege dat kaartje ) dat het een gekochte plant is. Je ziet dat aan de maat vh blad en de donkere kleur. Dat is opgegroeid onder ideaal kunstlicht en condities.

Plant je dat vanuit de kweker zo pats boem thuis buiten, schrikt die plant behoorlijk.

 

Wanneer aangeschaft ? En met reeds vruchten en al ?

Link naar reactie
Delen op andere sites