Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Blad van mijn citroenplantje verdort


Victorus

Aanbevolen berichten

Misschien de titel van je post even veranderen in Citroenplant. Blad verdort Victorus.

 

Dan is het nu veel duidelijker en later ook voor anderen weer terug te vinden om wat voor een plant het gaat.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk behoort de Citrus nu in de volle groei te zijn.

Ik vermoed dat de wortelkluit ooit, of vaker, te nat is geweest. En in wat voor grond staat ie ?

 

Ik geef de citrus alleen van onderaf water. De bovenste laag van de pot mag geheel uitgedroogd lijken. Is niet het makkelijkste, hij mag óók niet uitdrogen in het groeiseizoen. Maar beter een keer te weinig water, dan constant wat te veel. Wortels rotten snel. Ik meng zelf klei door goede potgrond en meng langzaamwerkende mestkorrels ( osmocote-achtige ) mee.

Water het liefst kalkloos. Dus regenwater of water uit de sloot.

 

In groeiseizoen wil de plant vrij veel voeding en ook water, maar zie boven: niet te veel. Is lastig ja.

 

Je kan aan jouw plant zien, dat ie naast dat ie geel wordt, ook geen goede groei vertoont. Dat moet nu wel. Tot ver in Augustus.

Verpotten. betere grond geven ( geen bemeste tuinaarde ofzo: dat is echt rotzooi. )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...