Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

2e post


TimHoorn

Aanbevolen berichten

Omdat het wel netjes is om mezelf voor te stellen, doe ik dat bij deze!

 

Mijn naam is Tim (29 jaar) en samen met mijn vriendin (24 jaar) hebben wij sinds dit jaar een bescheiden volkstuin van 50m2. We hebben een klein beetje fruit staan (aardbeien, blauwe bes en framboos), verschillende kolen, sperzie- snij- en citroenbonen, bladgroenten, wortelen, prei en de ui is er alweer uit vandaan. Ook hebben we een paar komkommerplanten staan die het perfect doen!

 

Onze tuin heeft 8 jaar onder plastic gelegen, dus de boden bevat bijna geen organisch materiaal meer... Ik heb mij verdiept in composteren en ben daar druk mee bezig om volgend jaar de bodem een stuk losser, fijner en vochtvasthoudender te maken. Ook ben ik sinds kort begonnen met mulchen waarvoor ik gebruik maak van de bodembedekking van ons konijn (houtvezel, hennepvezel, kattenbak-houtkorrels en een beetje hooi). Ik werk al een aantal jaar bij de Welkoop, maar heb eigenlijk nooit stil gestaan dat het hebben van een moestuin zoveel plezier gaf! Op mijn vrije dag zit ik nu vaak in de tuin en niet achter de computer (nu dus wel even...) en de tijd vliegt werkelijk voorbij!! Wij gebruiken geen chemische middelen (kunstmest, plaagbestrijding) en proberen ook zo weinig mogelijk aan bestrijding te gebruiken. Wij hopen dat we het dit jaar voor elkaar krijgen om er een succesvol jaar van te maken en hebben al een optie op de tuin naast ons om volgend jaar erbij te nemen, zodat we een tuin van 100m2 hebben. Dan kan ook de grote compostbak komen .

 

Het leukste van de moestuin? Ik denk leeftijdgenoten vertellen dat je een moestuin hebt. En af en toe wat weg te geven!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...