Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vruchtjes (augurkplant) sterven af


Trish1985

Aanbevolen berichten

Mijn plant begint eindelijk meer vruchtjes te krijjgen! Alleen er is 1 maar.. De eerste vrucht is er nadat ie ongeveer 2 a 3 cm groot was afgevallen omdat ie afgestorven was, en nu is de 2e bij dezelfde grootte ook aan het afsterven... Iemand enig idee wat er aan de hand is??

Nu kan ik nog steeds niet zien wat voor plant het nu daadwerkelijk is! Hij groet verder wel als kool maar ik baal wel van de vruchten want dan heb ik aan de groei ook niks natuurlijk!

 

Groetjes Trish

 

2014072611371530181406370210.jpg2014072611372769521406370215.jpg2014072611465390951406370221.jpg

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna de hele dag de bovenkant van de plant en vanaf 2/3 naar onderen vanaf een uurtje of 2 s middags tot een uurtje of 8 in de avond (als er zon is natuurlijk) Hij staat vol in de zon dus. 2 x per dag water, 1 keer per week voeding (vloeibaar).

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je topictitel is wel wat onduidelijk... Staat niet om welke vruchtjes het gaat (pompoen waarschijnlijk?). Misschien kan je hem aanpassen (via Editknop onder je geplaatste eerste bericht) zodat andere mensen ook nog eens wat aan dit topic hebben... want dan is je vraag, en de gegeven antwoorden, via de zoekfunctie terug te vinden.

 

En er zijn trouwens ook al een aantal topics over afstervende vruchten aan courgette en pompoenplanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het hem nou juist... Zoals al in een eerder vermelde topic heb ik deze plant gekocht als augurk plant maar hij ziet er niet zo uit. Eerder is er gezegd dat het enige wat ik kan doen is afwachten tot er een vrucht aanhangt om zeker te weten wat voor plant het is, vandaar dat ik het niet in de titel vemeld heb..

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand verder een idee?

 

Zou het met (niet) bestuiving te maken kunnen hebben? Aan de vruchtaanzet te zien lijkt het alsof ze uitdrogen of zo, maar ze krijgen zeker genoeg water.. Het kleine vruchtje is eerst mooi bol en glad, dan gaat ie soort van verschrompelen en vervolgens laat ie los van de steel!

 

Weet iemand wat er aan de hand is alsjeblieft???

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is, zijn het geen pompoen planten, ik heb ze gezaaid als augurkplanten maar weet niet echt of er wel de goede zaden in de verpakking zaten... Het waren in ieder geval geen pompoenzaden want die zijn groter.

In ieder geval, ze staan in de volle grond en er zit enkel grond onder, geen stenen in de bodem o.i.d. Wat betreft het grondwater, kan ik dit checken?

 

Groetjes en bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grondwater is doorgaans hetzelfde als het slootwater niveau. Als dat ongeveer 70 cm diep is kan de plant onder normale omstandigheden goed zelf voor zijn water zorgen. Ik zou de plant in dat geval dan spaarzaam water geven. Het is namelijk zo dat planten zoals meloen en pompoenachtige die een overvloed aan water krijgen tijdens de vruchtzetting moeilijker vruchten geven.

Echte mannen komen thuis met honger ipv bloemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je niet één vruchtje met de hand gaan bestuiven en kijken wat het dan doet? Misschien is het een plant die dat nodig heeft? En als die niet bestoven worden, sterven ze af.

 

Maar moeten de vrouwelijke bloemen dan niet open staan? want zover is het nog niet eens gekomen.. Ik heb wel geprobeerd om met wat stuifmeel van de mannelijke bloemen aan de buitenkant van de knopjes te 'smeren' maar dit ging niet echt heel goed..

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...