Deborah Posted July 26, 2014 Share Posted July 26, 2014 Hallo allemaal, Ik wil me even voorstellen: Deborah, in mei verhuisd naar een huis met een lege tuin Voorheen een postzegel, nu een ruime tuin. Mijn doel is om zoveel mogelijk eetbare gewassen in de tuin te combineren. De achtertuin is ongeveer vierkant (18x18 m), waarvan ca 16 x 16 m gazon. Aan de zuidzijde (naar een braakliggend terrein): 6 halfstam leibomen (2x appel, 2x peer en 2x pruim). In de gaten tussen de leibomen: in het midden een aalbes (ik heb rode, witte, kruibessen en zwarte bessen), met daarnaast frambozen (diverse zomer en diverse herfstframbozen) en een krulhazelaar. Aan de noordzijde: een vlier (uit zaad opgeschoten, nog niet zeker of het een blijvertje is), een hazelaar, 2 kersen (struik), 2 druiven, 4 honingbessen, een appelbes, een bottelroos, een zwarte framboos, een wijnbes en een vlinderstuik (deze is dus niet eetbaar). Voor al deze struiken is een strook met diverse aarbeien, inclusief bosaardbeien. Aan de oostzijde (grenzend aan de achterbuurman die de hele achterkant volgeplant heeft met hedra): 2 zwarte bessen en een Jostabes, 2 Bramen, een Taybes en een Loganbes, hop, diverse groenten (waarvan de diverse soorten kool worden belaagd door rupsen )In het zuur gemaakte stuk: 3 blauwe bessen en 2 roze blauwe bessen, Gaultheria procumbens (er staan nog meer soorten Gaultheria op mijn verlanglijst), inheemse bosbes (gekocht niet uit de natuur), 2 cranberries (die vreselijk hard groeien), 2 vossebessen, kruipende cornus, poolbraam (ik wil nog heel graag de gele erbij (Rubus Rubus Chamaemorus)). Verder staan nog her en der kruiden, munt en citroenmelisse. Ten slotte in het gazon nog een witte moerbei (hoogstam). In de voortuin staan nog 2 boompioenen (meeverhuisd, met goed gevolg), maar deze horen niet bij een eetbare tuin. Dat was het zo'n beetje. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 26, 2014 Share Posted July 26, 2014 Welkom ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted July 26, 2014 Share Posted July 26, 2014 Welkom en we zijn gek op foto's. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 Die lege tuin staat aardig vol fruit Welkom op het forum en veel tuinier genot gewenst! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 Welkom Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Welkom! Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts