Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Perziken en mieren

Bertus

Recommended Posts

Ik krijg dit jaar voor het eerst perziken aan mijn Benedict perzikenboom. Werkelijk prachtige vruchten.

Ze zijn nog keihard maar de mieren hebben een aantal vruchten al beschadigd....wat kan ik daar tegen doen?

image68831406471119.jpg

image63431406471121.jpg

Dit is een combinatie schade door zowel : aanvankelijk--> kool-/ pimpelmezen pikken de vruchten aan en vervolgens komen er s''nachts oorwormen aan vreten en als toetje snoepen de mieren ervan ,..je moet er niet van staan te kijken als er binnenkort ook chineese lieveheersbeesjes in de vruchten zitten ...

De boom onder een insectennet beschermt tegen vraat: open maken van de schil. Dat lokt de mieren daarna ( en andere dingen, wespen enzo )

Beschadigde wegknippen. Net erover en eventueel een lijmband aan de voet.

Dank voor ee reacties.

Lijmband schoot me vanmiddag ook al te binnen en heb een bandje om de stam gedaan.

Ik had niet in de gaten dat mezen de aanstichters zijn....dus morgen toch maar eens proberen een net over de boom te doen....is wel lastig vanwege de vorm.

4, 5 of 6 tonkinstokken rond de boom in de grond steken. Kleine potjes op de kop van de stokken en een net er overheen hangen. Met pinnen aan de grond vastmaken. Hoeft het net niet op de boom te rusten.