Bertus Posted July 27, 2014 Share Posted July 27, 2014 Ik krijg dit jaar voor het eerst perziken aan mijn Benedict perzikenboom. Werkelijk prachtige vruchten.Ze zijn nog keihard maar de mieren hebben een aantal vruchten al beschadigd....wat kan ik daar tegen doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted July 27, 2014 Share Posted July 27, 2014 Mieren houden niet van afrikaanse en goudbloemen.Deze bloemen rondom je stam leggen en volgende jaar bij de stam zaaien Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted July 27, 2014 Share Posted July 27, 2014 Dit is een combinatie schade door zowel : aanvankelijk--> kool-/ pimpelmezen pikken de vruchten aan en vervolgens komen er s''nachts oorwormen aan vreten en als toetje snoepen de mieren ervan ,..je moet er niet van staan te kijken als er binnenkort ook chineese lieveheersbeesjes in de vruchten zitten ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 27, 2014 Share Posted July 27, 2014 De boom onder een insectennet beschermt tegen vraat: open maken van de schil. Dat lokt de mieren daarna ( en andere dingen, wespen enzo )Beschadigde wegknippen. Net erover en eventueel een lijmband aan de voet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted July 27, 2014 Author Share Posted July 27, 2014 Dank voor ee reacties.Lijmband schoot me vanmiddag ook al te binnen en heb een bandje om de stam gedaan.Ik had niet in de gaten dat mezen de aanstichters zijn....dus morgen toch maar eens proberen een net over de boom te doen....is wel lastig vanwege de vorm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 27, 2014 Share Posted July 27, 2014 4, 5 of 6 tonkinstokken rond de boom in de grond steken. Kleine potjes op de kop van de stokken en een net er overheen hangen. Met pinnen aan de grond vastmaken. Hoeft het net niet op de boom te rusten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts