clauzoe Posted August 2, 2014 Share Posted August 2, 2014 ik heb zoals vele van jullie een moestuin...en nuheb ik dus de mogelijkheid om bij buren van me 2 appelbomen en 2 hazelnootstruiken weg te halen.wat ik dus wel met beide handen wil aanpakken ondanks dat het totaal de tijd er niet voor is. ze gaan namelijk volgende week de tuin helemaal vernieuwen en als ik ze niet neem dan gaan ze dus gewoon echtmet de grond gelijk..Dus ik heb ook geen kans om het pas van het najaar te gaan ddoen.Dus komende maandag gaat het gebeuren..Maar ja ik zet dit natuurlijk niet zonder reden op het forum Tips zijn altijd welkom om dit vooor zover mogelijk te realiseren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted August 2, 2014 Share Posted August 2, 2014 als je een grote vaste kluit mee kunt nemen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvb Posted August 3, 2014 Share Posted August 3, 2014 Graaf de putten in jouw tuin al op voorhand, zo hoeven de wortels niet lang bloot te liggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted August 3, 2014 Share Posted August 3, 2014 Als het kan eerst ruim rondom afsteken, dan verhuizen en goedwater geven. Zoals hierboven geschreven, plantgaten voorbereiden. En helpen met goede humosgrond. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bee Posted August 3, 2014 Share Posted August 3, 2014 Ik voeg er nog aan toe, het gegraven plantgat zelf ook vol met water gieter voordat je de boom erin zet en daarna goed aanstampen en terug water geven. Zeker met het warme weer goed in de gaten houden en helpen met de watergift... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoniet Posted August 3, 2014 Share Posted August 3, 2014 en goed snoeien, je mag best de helft weghalen bij de hazelaars, anders hebben ze veel te veel blad en vragen ze meer water dan de wortelkluit nog kan op nemen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
clauzoe Posted August 3, 2014 Author Share Posted August 3, 2014 Super bedankt voor de tips.ben vandaag al voorbereidend bezig geweest op me tuintje. Heb de plekken waar ze komen te staan alvast voorzien van een flinke kuilen, dus als we aankomen kunnen ze er meteen in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts