Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Ketjap is er ook zonder (toegevoegd) zout, misschien is dat een optie?

Geplaatst:
Op 23-8-2024 om 18:44, Arja zei:

1. Oosterse sperziebonen 

Dit lijkt me heerlijk. De appel bak je even mee toch? Dan kan mijn man er ook van eten namelijk. 

Geplaatst:
1 hour ago, Gitta said:

appel bak je even mee toch?

Ja, die mag van mij wel een beetje half gaar zijn. Geen snot, maar ook niet meer keihard.

Geplaatst:
2 hours ago, woldistel said:

Ketjap is er ook zonder (toegevoegd) zout, misschien is dat een optie?

Hebben we geprobeerd, maar die heeft kwa smaak weinig meer weg van ketjap. 

Geplaatst:

Jammer. Ik zie wel vaker natrium arme dingen bij de super, maar heb geen idee hoe dat smaakt. Mijn oma had vroeger zo'n dieet vanwege haar bloeddruk en ik weet nog dat ik haar brood en de kaas zonder zout maar vies vond. Ze is er trouwens 96 jaar mee geworden.

Geplaatst:

Klopt, we bakken zoutloos brood, en dat vind ik echt niet te vreten 😆 dus ik heb echt mijn eigen zoute broodje.

Geplaatst:

Kind moest vroeger zoutloos en glutenvrij eten... dan weet je helemaal niet wat je eet. Maar omdat je kind dat moet doe je mee ( gatver) 🤮

Geplaatst:

Ik kan inmiddels heel lekker zoutloos koken met kruiden en specerijen, maar het was best even zoeken. Eigenlijk valt vrijwel alles uit een verpakking meteen af. Ik heb een paar boeken met goede tips, en ik ben blij dat we niet ook nog glutenvrij of lactosevrij ofzo moeten doen. Dat lijkt me een stuk lastiger. 

Ik ga eens even wat bonen plukken, eens zien of ik daar morgen een lekkere vernederlandste zoutloze bobotie van kan maken. 😀

Geplaatst:

Het werd niet echt bobotie, want ik had niet alle ingrediënten in huis. Morgen boodschappen doen, vandaag een beetje een vreemde variant met wat ik wel had:

Kippenlever

Ui

Sperziebonen 

Appel

Rozijnen

Perzik 

Geschaafde amandelen 

Bobotie kruidenmix

De mix is een combinatie van

2 delen koriander

4 delen kerrie

1 deel kurkuma

2 delen paprikapoeder 

3 delen witte peper

1 deel kaneel

½ deel gemalen kruidnagel

½ deel gemberpoeder 

1 deel gemalen knoflook 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic