ben79 Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Ik heb nu enkele jaren druifjes in de serre staan, de vitis golden champion.de plant is al erg groot en er hangen al veel trossen in.de druifjes zijn rijp en smaken erg lekker, alleen blijven de druifjes er klein.is dit normaal bij deze soort of ben ik iets vergeten te doen?het lijkt wel of er veel te veel druifjes aan een tros hangen Quote
Deborah Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Ik geloof dat je het antwoord zelf al hebt gegeven http://www.houtwal.be/vakartikels/besvruchten_morus_sambucus_vitis/druiven-zomersnoei.htm Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
ben79 Geplaatst: 8 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2014 Klinkt allemaal erg ingewikkeld Quote
geertlaurent Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 het lijkt wel of er veel te veel druifjes aan een tros hangenBen, dan ben je vergeten om te krenten. Als de trossen te vol hangen blijven de druiven individueel kleiner omdat de "voeding/energie" verdeeld moet worden. Ikzelf vind dat niet zo erg, zeker niet bij pitloze druiven. Volgend jaar in de trossen er wat druiven vantussen knijpen voor ze gaan groeien. Zoek maar is op krenten via de zoekfunctie voor een goede uitleg over hoe.dat moet. Quote
Bit Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Wat bovenstaande posts zeggen. Maar daarnaast kan droogte ook zeker een oorzaak zijn. Ligt er een beetje aan, aan de situatie ter plekke, hoe diep het grondwater zit bij jou, op wat voor grond je zit en hoe lang de druif staat. Maar dit seizoen is bij óns in iedere geval extreem droog geweest. Quote
ben79 Geplaatst: 8 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2014 Das duidelijk. weer wat geleerd voor volgend jaar waarvoor dank Quote
geertlaurent Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 droogte ook zeker een oorzaak zijnGoeie tip Bit, nu begrijp ik ook al beter waarom hier 1 struik kleinere druiven geeft dan de andere, die staat meer uit de regen dan al de rest Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.