Cisca Posted August 15, 2014 Share Posted August 15, 2014 (edited) Vorige week heb ik jonge boerenkoolplantjes geplant en afgedekt met doorzichtig folie, om ze te beschermen tegen de harde regenbuien. Ik geef ze elke ochtend water en nu worden de onderste blaadjes wat geel. Geef ik teveel en te vaak water? Edited August 16, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen81 Posted August 15, 2014 Share Posted August 15, 2014 Hoi Cisca, Had in mei ook boerenkool plantjes geplant en na de hevige regen van vorige week hier ( lees 60mm ) in 1 dag! Begonnen vele ook te hangen en blad te verliezen... Na wat rondvragen was de conclusie: waterschade!Ook vorige week nieuwe plantjes gezet en GEEN water geven aan gezien de grond nat zat is!Deze staan bij mij nog prima nu!! Hopen dat we het meeste water uit de hemel nu wel gehad hebben! Gr. Jeroen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted August 16, 2014 Share Posted August 16, 2014 misschien zelfs wat lucht geven door er gaatjes omheen te prikken en voorzichtig te schrepelen (pas op de worteltjes) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cisca Posted August 16, 2014 Author Share Posted August 16, 2014 Doordat ik er folie overheen heb gespannen is de grond redelijk droog gebleven. Ze staan onder een soort luifel, zodat ze wel voldoende lucht krijgen. De onderste blaadjes zijn geel, maar de rest is mooi groen. Ik geef vandaag een keer geen water en kijk wat ze dan gaan doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 16, 2014 Share Posted August 16, 2014 "Vandaag een keer geen water " ?? Je hoeft groeiende plantjes echt niet elke dag water te geven hoor. Misschien kun je een foto plaatsen zodat we allemaal zien waar we het over hebben ? Onderste gele blaadjes hoeft helemaal geen probleem te zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cisca Posted August 16, 2014 Author Share Posted August 16, 2014 Oke. Mijn eerste ervaring was een bloemkoolplantje, dat elke dag slap hing, als het geen water kreeg. Die had soms wel drie keer per dag water nodig, maar toen was het een stuk warmer. Ik ga vandaag een foto maken en plaatsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 16, 2014 Share Posted August 16, 2014 Is ook wel zo. Een zaailing ( klein plantje ) wat je net gepoot hebt heeft vaak water nodig, zeker bij erg warm weer ja. Maar na wat dagen kan je al heel veel minder water geven en na 2 weken is het eerder eens per week dat je water moet geven ( volle grond dan he ? , of MM bak ofzo ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cisca Posted August 16, 2014 Author Share Posted August 16, 2014 Ze staan er pas een week in en in de volle grond.Ik zie dat ze nu ook worden opgegeten Dit is de luifel tegen de slagregens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted August 16, 2014 Share Posted August 16, 2014 ze zien er wel goed uit hoor, die groeien wel door mi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts