Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Blaadjes boerenkoolplantjes worden geel

Cisca

Recommended Posts

Vorige week heb ik jonge boerenkoolplantjes geplant en afgedekt met doorzichtig folie, om ze te beschermen tegen de harde regenbuien. Ik geef ze elke ochtend water en nu worden de onderste blaadjes wat geel. Geef ik teveel en te vaak water?

Edited by Guest

Hoi Cisca,

Had in mei ook boerenkool plantjes geplant en na de hevige regen van vorige week hier ( lees 60mm ) in 1 dag!

Begonnen vele ook te hangen en blad te verliezen... Na wat rondvragen was de conclusie: waterschade!

Ook vorige week nieuwe plantjes gezet en GEEN water geven aan gezien de grond nat zat is!

Deze staan bij mij nog prima nu!! Hopen dat we het meeste water uit de hemel nu wel gehad hebben!

Gr. Jeroen

Doordat ik er folie overheen heb gespannen is de grond redelijk droog gebleven. Ze staan onder een soort luifel, zodat ze wel voldoende lucht krijgen. De onderste blaadjes zijn geel, maar de rest is mooi groen. Ik geef vandaag een keer geen water en kijk wat ze dan gaan doen.

"Vandaag een keer geen water " ?? Je hoeft groeiende plantjes echt niet elke dag water te geven hoor.

Misschien kun je een foto plaatsen zodat we allemaal zien waar we het over hebben ? Onderste gele blaadjes hoeft helemaal geen probleem te zijn.

Oke. Mijn eerste ervaring was een bloemkoolplantje, dat elke dag slap hing, als het geen water kreeg. Die had soms wel drie keer per dag water nodig, maar toen was het een stuk warmer. Ik ga vandaag een foto maken en plaatsen.

Is ook wel zo. Een zaailing ( klein plantje ) wat je net gepoot hebt heeft vaak water nodig, zeker bij erg warm weer ja. Maar na wat dagen kan je al heel veel minder water geven en na 2 weken is het eerder eens per week dat je water moet geven ( volle grond dan he ? , of MM bak ofzo )