Aislinn Posted April 30, 2011 Share Posted April 30, 2011 Hi Allemaal! Ik kwam een paar dagen geleden via Google op dit forum terecht omdat ik wilde weten hoe ik mijn tomaat een beetje in toom kan houden! Hier vond ik het antwoord en bleef meteen een uur hangen om al de leuke topics te lezen! Dus wel zo netjes om me even te registreren en nu voor te stellen: Mijn naam is Aislinn, ben bijna 27. Ik woon in centrum Zaandam in een appartement en probeer op mijn kleine balkonnetje in potten en bakken kruiden/groenten/fruit te laten groeien.Ik hoop over niet al te lange tijd te kunnen verhuizen naar een huis met een tuin, zodat ik hier wat meer ruimte voor heb (en niet alles in potten hoeft). Foto's van het balkon: In de lange bak links staat rozemarijn en thijm. In het midden staat een sierplatje, wil ik nog vervangen met mooie lavendel. Rechts 2 teiltjes met aardbeien en een olijven boompje. Aan de muur wat bakjes met sierplantjes. 2 valeriaan stekkies vandaag gekocht op de koninginnedag rommelmarkt! Vind ze zooo poepig. De tomaat waardoor ik hier terecht ben gekomen. Door gebrek aan een goede stok heb ik even wat K'NEX geleend van zoonlief! Werkt echt super! Ziet er nu alleen wel uit alsof de plant gerenoveerd wordt.... Aarbeienplantjes gaan als een speer! Ik hoop hier vaak rond te kijken voor informatie en tips. en ook voor de gezelligheid natuurlijk! X Ais Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted April 30, 2011 Share Posted April 30, 2011 Welkom! Grappig dat knex lekker creatief!! Heb je die tomaat zelf gezaaid?? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aislinn Posted April 30, 2011 Author Share Posted April 30, 2011 Nee, niet zelf gezaaid. Heb hem gekocht als stekkie van ongeveer 15 cm. Wil in de toekomst zeker wel zelf gaan zaaien, zeker nu ik hier alle informatie lees en foto's zie! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted April 30, 2011 Share Posted April 30, 2011 Hoi en Welkom!! Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted April 30, 2011 Share Posted April 30, 2011 Nee, niet zelf gezaaid. Heb hem gekocht als stekkie van ongeveer 15 cm.! Wanneer gekocht? Wat is hij al groot zeg, Mooi hoor!! Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aislinn Posted April 30, 2011 Author Share Posted April 30, 2011 Ja ik verbaasde mij ook al over de snelheid waarmee hij groeit! Vandaar dat ik wilde weten hoe ik hem een beetje in toom kan houden heb hem zo'n 4 of 6 weken geleden gekocht. Direct buiten gezet, staat de hele dag lekker in het zonnetje! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 30, 2011 Share Posted April 30, 2011 Welkom! Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
peet van oosten Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 welkom .jij moet wel de dieven (dus de zijtakken )van de tomaat afhalen .anders stopt hij al zijn voedsel in de zijtakken maar hij moet tomaten maken .als ze te groot zijn dan maar met een schaar anders er gewoon uitbreken .wel mooi balkon hoor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aislinn Posted May 1, 2011 Author Share Posted May 1, 2011 Thanks! Die info vond ik hier idd, had het direct gedaan! Had die "diefjes" ook nog in de grond gestopt, zei ook iemand hier! Maar geloof niet dat ze aanslaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Dat giga snelle groeien trouwens, zou het iets met voeding te maken kunnen hebben? Heb je ze ooit voeding gegeven? misschien te veel? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aislinn Posted May 1, 2011 Author Share Posted May 1, 2011 Heb ze niets gegeven. Heel simpeltjes in een pot met grond gezet, in het zonnetje, en iedere dag geef ik hem heeeeel veel water anders gaatie hangen. Dat is alles! Hij staat ook erg beschut tegen wind en dergelijke. Zal wel per ongeluk de ideale situatie hebben in z'n hoekje... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Hallo en welkom op dit gezellige en informatieve forum. De tomatenplant is wel al een joekel voor een paar weken oude plant Wel leuk met die Knex Ik moet s gaan kijken hoe ik moet dieven en wanneer want ik heb ze nu zo'n 20 cm hoog staan maar weet nog niet wanneer ik moet beginnen met dieven. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aislinn Posted May 1, 2011 Author Share Posted May 1, 2011 tomaten-toppen-dieven-en-bladsnoei-t45.html Daar had ik het gevonden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmmargot Posted May 10, 2011 Share Posted May 10, 2011 Wow, wat een mooi balkon! Leuk zeg!Welkom op het forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts