Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Valeriaan


loes

Aanbevolen berichten

Ik zag dat er nog geen topic over valeriaan was. dus bij deze

 

direct maar enkele vragen:

in het voorjaar heb ik valeriaan(valeriana officinalis) gezaaid. op het zakje staat dat het een 1jarige plant is. valeriaan is toch een vaste plant?

 

verder staat er in april-mei zaaien, in juli verspenen en in de herfst op de bestemde plaats uitplanten.

wanneer kan ik enkele wortels oogsten om te drogen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer, ik had gehoopt dit jaar al te kunnen oogsten. niet voor eigen gebruik maar voor de katten.

 

sowieso ga ik morgen even een plant eruit halen, die staat iets te dicht op de anderen. denk dat ik de plant naar de voortuin verplaats, kijken of ik verschil merk in locatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later ...

dat rode blad trekt vanzelf weer bij naar groen. Volgens mij komt het door de kou. Niks aan de hand! Die van mij begon vorig jaar paars. Best mooi vond ik

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij zijn ook paars,en alle loslopende stekken ook ,op zich is dat dan trouwens wel weer handig,heb ik mooi ruilmateriaal voor de mtfd

Het is nu het derde jaar dat ze bij mij staan,en ze groeien als een gek. Komen elk jaar weer op,en met de mama,diverse mini. Wat nou rustgevend. Trouwens,als ze net opkomen liggen alle buurkatten er mee te knuffelen. Dit vinden ze nog lekkerder dan nepeta (kattenkruid)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb niet zo snel teveel in het najaar oogst ik de dikste wortels om te drogen speciaal voor de katten. de kleintjes gaan weer terug in de grond.

 

hier doen de katten niets met het blad. enkel de wortels zijn interessant. na het oogsten mogen ze ook ff niet naar buiten anders graven ze alles weer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...