rommert Geplaatst: 1 mei 2011 Share Geplaatst: 1 mei 2011 Is dit groot genoeg voor een watermeloen plantje? De pot is 9 cm doorsnee.ik kweek ze dit jaar voor het eerst dus... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 1 mei 2011 Share Geplaatst: 1 mei 2011 Een meloen heeft aardig wat ruimte nodig dacht ik... De pot is echt VEEL te klein Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 1 mei 2011 Share Geplaatst: 1 mei 2011 je kan beter hem gewoon in de vollegrond zetten en kasje eroverheen bouwen.waarom wil je van alles in pot terwijl je genoeg ruimte in vollegrond hebt? Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rommert Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 1 mei 2011 zo heb ik hem gezaaid. ik wil hem later uitplanten.maar mijn vraag is: hoort het plantje om deze tijd niet groter te zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 1 mei 2011 Share Geplaatst: 1 mei 2011 aha we dachten dat je je afvroeg of hij in de pot kon blijven staan voor altijd, geen idee hoor of je plantje groot of niet is voor zijn leeftijd, dat maakt toch ook niet veel uit sommige plantjes groeien harder dan andere ligt ook aan soort.waneer je hem warmer zet gaat hij ook sneller groeien. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
freggel Geplaatst: 1 mei 2011 Share Geplaatst: 1 mei 2011 Wanneer heb je hem gezaaid? Let erop dat je plantje over niet al te lange tijd een flinke groeispurt gaat krijgen en flink groter gaat worden. Dat kan heel snel gaan. Ik zou het plantje, als hij dadelijk groter wordt in ieder geval ompotten en over een paar weekjes in de tuin uitplanten. Quote blog/freggel/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rommert Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 1 mei 2011 ok. want ik heb hem nu in de broeibak staan. Wanneer heb je hem gezaaid? Let erop dat je plantje over niet al te lange tijd een flinke groeispurt gaat krijgen en flink groter gaat worden. Dat kan heel snel gaan. Ik zou het plantje, als hij dadelijk groter wordt in ieder geval ompotten en over een paar weekjes in de tuin uitplanten.Ik heb hem te vroeg gezaaid, half maart omdat ik anders bang was dat het ging mislukken. Geld die groeispurt voor alle komkommerachtigen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zaadjes Geplaatst: 1 mei 2011 Share Geplaatst: 1 mei 2011 Ik heb ook in maart watermeloen gezaaid. ze staan al sinds 2 weken geleden in de volle grond en zijn ongeveer even groot als de jouwe Quote ---Zaadjes zijn mijn maatjes!--- Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schilder Geplaatst: 1 mei 2011 Share Geplaatst: 1 mei 2011 geld die groeispurt voor alle komkommerachtigen? Rommert, Je watermeloen gaat goed zo, maar nooit in de koude grond zetten, doe em overpotten in een grotere pot, en pak de pot in met bubbeltjes-folie zodat de wortels op temperatuur blijven s`nachts. Doe je dit niet, dan zal je watermeloen niet volgroeien, het stopt dan bij iets groter dan een sinasappel, of je moet een verwarmde kas hebben voor s`nachts? Quote Liever niet dan wel schoffelen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rommert Geplaatst: 2 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 2 mei 2011 dan zet ik wel weer in huis.moet dat dan ook bij meloen en komkommer? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 2 mei 2011 Share Geplaatst: 2 mei 2011 ik neem aan dat schilder bedoeld tot aan half mei daarna kunnen ze heus in vollegrond liefst wel met kas/tunnel erbovenop. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rommert Geplaatst: 2 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 2 mei 2011 ja dat komt wel goed hoe kweken jullie ze dan op? binnenshuis tot ze in de kas uitgeplant kunnen worden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 2 mei 2011 Share Geplaatst: 2 mei 2011 Meeste denk ik wel, ikzelf kweek ze op in buitenkas maar die wordt wel vorst vrij tot 5-6 graden verwarmd. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rommert Geplaatst: 2 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 2 mei 2011 ok. dan zet ik ze weer binnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 2 mei 2011 Share Geplaatst: 2 mei 2011 overdag kan wel hoor, denk zelfs dat goed voor ze is gaat enkel om de nacht. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rommert Geplaatst: 2 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 2 mei 2011 ok. maar de warmte blijft toch wel hangen als ik de deksels van de broeibak dicht laat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jasmin Geplaatst: 2 mei 2011 Share Geplaatst: 2 mei 2011 Meten is Weten... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 2 mei 2011 Share Geplaatst: 2 mei 2011 Meten is Weten... tip van de week er moet meer temperatuur gemeten worden !!!!!!!!!!!! Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rommert Geplaatst: 2 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 2 mei 2011 kwam er net achter dat een paprika plantje eigenlijk een watermeloen plantje is. ze lijken best wel op elkaar tot ze het derde blaadje maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 2 mei 2011 Share Geplaatst: 2 mei 2011 kwam er net achter dat een paprika plantje eigenlijk een watermeloen plantje is. ze lijken best wel op elkaar tot ze het derde blaadje maken. Heb je daar een foto van? Mijn paprika versus watermeloen lijken in de verste verste niet op elkaar, zelfs een blinde ziet het verschil Paprika heeft puntige kiemblaadjes, watermeloen ronde, en de rest is hemelsgroot verschil. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rommert Geplaatst: 2 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 2 mei 2011 dat was bij mij niet zode kiemblaadjes van bijden waren het zelfde Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 2 mei 2011 Share Geplaatst: 2 mei 2011 Weet je welk ras van beide? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rommert Geplaatst: 2 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 2 mei 2011 de paprika was ariane f1 en de watermeloen was sugar baby Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 2 mei 2011 Share Geplaatst: 2 mei 2011 Dus de Ariane heeft ronde kiemblaadjes?Want Sugar Baby had ik vorig jaar en die had ronde kiemblaadjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rommert Geplaatst: 2 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 2 mei 2011 ja. maar op de verpakking van de ariane f1 staat dat je nog tot eind mei kunt zaaien.als ik dan nu zaai heb ik dan nog planten die optijd vruchten geven?ik plant ze uit in een folie kas. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.