Jump to content

Het drinken van "wecksap" - gezond of ongezond?

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Misschien een rare vraag maar vaak krijgen wij ingemaakte kwetsen, kersen etc van de oma's. Vaak vind ik het lekker om het sap ook op te drinken. Nu vroeg ik mij echter af of dit wel "goed" is. Aan de ene kant ligt het antwoord voor de hand omdat je de vruchten ook eet uit hetzelfde sap, het zal dus wel goed zijn. Maar aan de andere kant voegt men suikers etc toe tijdens het inwecken, maar is dit in hoge concentraties? Anderzijds zit er in frisdranken ook veel suikers. Wie kan mij opheldering geven omtrent deze simpele vraag?

Vriendelijke groeten,

Holland

Posted

Als je siroop of jam maakt is dat ook met erg veel suiker(kan ook met minder of geen suiker maar, in meeste jam en siroop zit er wel veel van in) en eigenlijk is dit wecksap dus gewoon een soort siroop.

Het sap van de stoofperen is ook zo lekker.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Posted

Ja, mijn gedachten gang is ook dat het niet echt kwaad kan. In sappen zit ook suikers toegevoegd dacht ik? Het is feitelijk gewoon een vruchtensapje, het zit ook wel beetje tussen de oren natuurlijk want sap uit een pot bonen drink je ook niet etc

Vriendelijke groeten,

Holland