RobO Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 we gaan over een paar weekjes en paar dagen naar Noorbeek, Limburgheeft iemand nog leuke tips/plekken om te gaan bezoeken? Quote
weknow Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 (aangepast) Hier wat dingen die je niet zo prominent in toeristische info vindt, maar m.i. echt de moeite waard zijn: Als je van wandelen houdt: De Voerstreek en het Savelsbos en de Sint Pietersberg naast Maastricht. Een mooi pottenbakkerij-museum net over de grens bij Vaals in het stadje Raeren. Die streek, rond Kelmis, is ook wel interessant voor planten vanwege zinkwinning (door de vervuiling groeien er heel zeldzame) en omdat het tot de 1e WO een apart land was: Het huidige 3 landenpunt was toen 4 landenpunt. Als het om tuinen gaat: In Oud-Valkenburg zijn grote ecologische moestuinen en boomgaarden die je kunt bezichtigen. Ietsje verder weg: kwekerij Bastin in Aalbeek. Culinair: In Gronsveld tegenover de kerk ligt een banketbakker die de allerbeste rijstevla verkoopt die ik ken. Hij heet "Peter" en het is "Luikse rijstevla"....veel dikker dan gewone. Als hij heel vers en misschien zelfs nog warm is......"als een engeltje dat over je tong pist" Als je in Maastricht komt voor een maaltijd of een drankje: Cafe de Perroen aan de overkant van het Vrijthof. Veel plezier gewenst. Ik kom oorspronkelijk uit Limbabwe 16 september 2014 aangepast door Gast Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Bit Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Ik vond de Hellingbossen langs de Gulp ( Slenaken en omgeving ) echt prachtig. En het Vijlenerbos is beroemd natuurlijk. Quote
RvO Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Als je er van houdt: miljoenenlijntje (stoomtrein Valkenburg ~ Simpelveld). Op heen-, of terugweg: Bunderbos (hellingbos noord van Bunde). Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.