Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Welke planten waren een groot succes dit jaar?

Bij mij de citroenkomkommer. Wat een perfect formaat ik vind ze geweldig!

De fishpeper ook, erg laat gezaaid en als eerste rijp. Ontzettend veel pepers van kunnen halen (en nog steeds).

Voedselkollektief Almere

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Geplaatst:

Eigenlijk alles wel .

Vooral ook alles wat ik in de kas had staan.

Meloen,pepers,paprika`s, tomaten, komkommers alles heeft rijkelijk gegroeid en heel veel vruchten gegeven.

Maar ook mijn fruitbomen hebben veel gegeven.

Kortom ik mag niet klagen dit jaar

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Rode bieten (niet veel helaas, maar wel groot en heerlijk), spagettipompoen (verscheidene aan een plant en heerlijk zoet) en mais (2 tot 3 hele grote kolven per plant. Niet zo'n succes dit jaar waren de kolen (gebarsten en in mijn vakantie opgegeten door de rupsen) en de courgettes (stonden bij de buurman op zijn verzoek, maar waarschijnlijk te donker).

Geplaatst:

eerste jaar zelf paprika gekweekt . En dan ook nog in potten omdat we in juni gingen verhuizen en het makkelijk mee te nemen moest zijn. Met name de puntpaprika's gingen hartstikke goed! Prachtig om te zien vooral toen ze rood werden...

Geplaatst:

Achocha / olijfkomkommer, de appelboom en perenboom deden het fantastisch, de sugarsnaps was ik erg blij mee. De pompoenen vallen tot nu toe wat tegen, ik hoop op een eindspurt.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Courgettes(Romanescu) Bieten(Cylindra en vooral de prei Zwitsere reuzen waren erg goed aan de groei dit jaar van de prei oogst ik nog steeds heel veel...dikke preien en weinig preimot oid.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Kolen, met name de sluitkolen, waren TOP dit jaar.

Erg groot en vrijwel ongeschonden.

De topper van dit jaar en zeker een blijvertje waren de meloenen in plattebak.

Veel, groot en zoet! Puur genieten.

Paarse stokboon heeft ook erg veel gegeven.

Stoofpeer was ook geweldig.

Paprika's was minder, pepers idem. Denk verkeerde compost gebruikt.

Volgend jaar nieuwe poging.

Prei had last van preivlieg, jammer.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Hét succesje dit jaar was bij mij wel de meloen. Niet veel ( maar 1 ), maar echt súperlekker. Volgend jaar zeker weer.

Fruit was dit jaar echt prachtig en veel en vroeg. Aardbeien minder trouwens. Druiven: prachtig. Appels prachtig, pruimen minder kwa smaak.

Kolen waren bij mij dit jaar 3x niks.

Geplaatst:

Voor mij de Tomaten, mede doordat de secretaris van de vereniging mij 4 plantjes (moneymaker) had gegeven. Ik zei: '' Nee, dankjewel ik wil eerst mijn tuin schoon hebben voordat ik dingen ga neerzetten, wordt dus volgend jaar''. Hij zegt: Doe nou maar!

Naja toch nog een zeer goeie oogst gehad van die 4 plantjes. Ik ben er nu zaad van aan het winnen voor volgend jaar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...