Jump to content

Welk soort kip is het grote ras op de foto?

maggy

Recommended Posts

ja een brahma dat was het oei een haan denk jij wij hebben ze genomen voor een hen een haan dit betwijfel ik hoor ik heb hem of haar nog niet horen kraaien ik weet nu niet vanaf hoeveel maanden een haan begint te kraaien deze is nog geen jaar oud een maand of 7 denk ik ?

Tis een mengelmoes van gewone soort en niet een krielslag, dus geen idee wat het gaat worden en het heeft geen naam. Een haan hoeft niet altijd met 7 mnd te kraaien ik had een die begon pas na 11 mnd een keer… Maar meestal zijn ze wel op tijd..

groetjes Sandra

neen laat het geen haan zijn aub we hebbe al een haantje

het is hetzelfde wat het is maar ik denk wel dat het een echte brahma is want die persoon waar we ze gaan halen zijn heeft alleen dit soort zitten en ze zijn reuzegroot dus dat er gewoon ras tussen zit zou ik betwijfelen ??

Het is ook een echte dus raszuiver maar niet kleurzuiver.

Volgens mij is het een kruising tussen brahma columbia en brahma zilverpatrijs. Pas op, daarom niet minder mooi...

Ik zou die zwarte legkip wel eens inspecteren op luizen in de nek, ze is echt abnormaal kaal daar, zelfs voor een kip die in de rui is.

Hij heeft bevedering maar veels te weinig voor een zuivere Brahma. Gezien de gedrongen nek ben ik geneigd te zeggen Brahma x Wyandotte ook vanwege de kam maar das niet echt makkelijk te zien op de foto. Maar of het nou zuiver of niet is dat maakt volgens mij voor diegene die hem heeft niet veel uit . Ik heb hier ook mengelmoesjes gehad die net zo mooi en leuk zijn.

groetjes Sandra

Omdat hij veel zadelveren ( de staartveren die al hangen ) heeft kun je al zien dat het een haan wordt. Het kan goed gaan hoor twee hanen, tot voor kort hier ook gehad en geen vechtpartijen gehad. Nu hebben ze beide een eigen toompje..

groetjes Sandra

• 3 weeks later...