maggy Posted September 28, 2014 Share Posted September 28, 2014 hallo iedereen wij hebben her een hele grote kip zitten waar ik de naam van vergeten ben kunnen jullie mij helpen? het gaat over de grootste op de foto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beginnertje Posted September 28, 2014 Share Posted September 28, 2014 Mijn grootvader had deze ook, en denk dat het Brahma kip is. Alleen twijfel ik, want als ik deze kip google, dan is de brahma kip veel voller/dikker.. Hopelijk weet iemand met zekerheid je de juiste naam te geven Quote blog/Beginnertje/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pietl Posted September 28, 2014 Share Posted September 28, 2014 Het lijkt mij ook een jonge brahma haan te zijn, alleen niet kleurzuiver Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maggy Posted September 29, 2014 Author Share Posted September 29, 2014 ja een brahma dat was het oei een haan denk jij wij hebben ze genomen voor een hen een haan dit betwijfel ik hoor ik heb hem of haar nog niet horen kraaien ik weet nu niet vanaf hoeveel maanden een haan begint te kraaien deze is nog geen jaar oud een maand of 7 denk ik ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loraine Posted September 29, 2014 Share Posted September 29, 2014 Met 7 maanden kraait een haan al wel Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted September 29, 2014 Share Posted September 29, 2014 Tis een mengelmoes van gewone soort en niet een krielslag, dus geen idee wat het gaat worden en het heeft geen naam. Een haan hoeft niet altijd met 7 mnd te kraaien ik had een die begon pas na 11 mnd een keer… Maar meestal zijn ze wel op tijd.. Quote groetjes Sandra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pietl Posted September 29, 2014 Share Posted September 29, 2014 Ik ben zeker dat het een haan is, kijk maar naar de staartveren. Het is normaal dat hij nog niet kraait, brahma's zijn laatrijp in het algemeen in die dingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beginnertje Posted September 29, 2014 Share Posted September 29, 2014 Wat ben ik blij dat ik juist geraden heb Nuja, succes met je haan/hen en veel plezier er mee Quote blog/Beginnertje/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
maggy Posted September 29, 2014 Author Share Posted September 29, 2014 neen laat het geen haan zijn aub we hebbe al een haantje het is hetzelfde wat het is maar ik denk wel dat het een echte brahma is want die persoon waar we ze gaan halen zijn heeft alleen dit soort zitten en ze zijn reuzegroot dus dat er gewoon ras tussen zit zou ik betwijfelen ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pietl Posted September 29, 2014 Share Posted September 29, 2014 Het is ook een echte dus raszuiver maar niet kleurzuiver.Volgens mij is het een kruising tussen brahma columbia en brahma zilverpatrijs. Pas op, daarom niet minder mooi... Ik zou die zwarte legkip wel eens inspecteren op luizen in de nek, ze is echt abnormaal kaal daar, zelfs voor een kip die in de rui is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted September 29, 2014 Share Posted September 29, 2014 100% haan en 100% niet raszuiver! Kijk maar naar de pootbevederingdie mist ; de kleurslag lijkt op columbia. Quote groetjes Sandra Link to comment Share on other sites More sharing options...
maggy Posted September 30, 2014 Author Share Posted September 30, 2014 haan denken jullie ? als hij of zij voor de eerste keer kraait zal ik het jullie laten weten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pietl Posted September 30, 2014 Share Posted September 30, 2014 De haan heeft overduidelijk bevederde poten op de foto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted September 30, 2014 Share Posted September 30, 2014 Hij heeft bevedering maar veels te weinig voor een zuivere Brahma. Gezien de gedrongen nek ben ik geneigd te zeggen Brahma x Wyandotte ook vanwege de kam maar das niet echt makkelijk te zien op de foto. Maar of het nou zuiver of niet is dat maakt volgens mij voor diegene die hem heeft niet veel uit . Ik heb hier ook mengelmoesjes gehad die net zo mooi en leuk zijn. Quote groetjes Sandra Link to comment Share on other sites More sharing options...
maggy Posted September 30, 2014 Author Share Posted September 30, 2014 idd het maakt niet veel uit het meest belangrijke is haan of hen we hebben hier al een haantje van het cochine ras en ben bang dat ze misschien gaan vechten dan tot nu toe heb ik nog niets gezien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted September 30, 2014 Share Posted September 30, 2014 Omdat hij veel zadelveren ( de staartveren die al hangen ) heeft kun je al zien dat het een haan wordt. Het kan goed gaan hoor twee hanen, tot voor kort hier ook gehad en geen vechtpartijen gehad. Nu hebben ze beide een eigen toompje.. Quote groetjes Sandra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted October 18, 2014 Share Posted October 18, 2014 Ben eigenlijk wel benieuwd naar een nieuwe foto van de haan? Quote groetjes Sandra Link to comment Share on other sites More sharing options...
maggy Posted October 18, 2014 Author Share Posted October 18, 2014 ik zal morgen nog eens een tfotoke posten eentje van korterbij misschien maar veel zal hij nog niet gegroeid zijn hoor de vorige foto is van over klein 3 weken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maggy Posted October 19, 2014 Author Share Posted October 19, 2014 zoals beloofd nog een paar fotokes haan of hen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maggy Posted October 20, 2014 Author Share Posted October 20, 2014 geen reactie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 Als je het mij vraagt is het een hennetje! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 Maggy, niet iedereen zit elke dag op het forum, het kan dus soms wat langer duren voor je reactie krijgt. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
maggy Posted October 25, 2014 Author Share Posted October 25, 2014 en up Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Ik denk haan.Zeker gezien de zadelveren.Die hebben hennen van Brahma niet en Wyandotte ook niet..Dus ik denk een haan. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pietl Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Overduidelijk een haan, geen twijfel mogelijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts