Guest Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Hoiik vraag me af of je verschillende kruiden bij elkaar kunt zetten. Ik heb namelijk nu een aantal munt soorten zoals de appelmunt chocolademunt en pepermunt maggi, zuring tijm, op een apart stukje staan. Wat ik apart heb gemaakt voor kruiden en een stuk voor aardbeien.Groetjes jessica Quote
jasmin Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Ik heb de zonminnende kruiden apart staan op een zonnige plek (lavendel, rozemarijn, kamille) Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Guest Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 hoi Jasmin. Deze kruiden heb ik nog niet. Ik zal erop letten als ik deze kruiden neem. Quote
Erny Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Als je de verschillende soorten Munt vlak bij elkaar zet moet je er wel rekening mee houden dat ze ondergronds gaan woekeren en dan dus "door elkaar" komen.Beter is het om die in een grote pot zonder bodem in te graven zodat ze niet vermengen. En hou er ook rekening mee dat de Maggiplant (Lavas) heel groot en hoog kan worden. Quote
RobO Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 nog een tipje: niet alle kruiden willen dezelfde bemesting en/of zuurgraad (wel of geen kalk) etc.: linkje Quote
Guest Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 ik ga het even aanzien met de munt ze hebben wel wat ruimte om te groeien, heb er wel rekening mee gehouden Kan ik altijd volgend jaar in het najaar als ze echt gaan woekeren in pot gaan doen en dan ingraven. en de maggi staat aan het begin van het kruiden stukje. Quote
Marinus Ros Posted October 26, 2014 Posted October 26, 2014 Hoi, Tijm hoort niet samen met de rest. Die heeft graag zo veel mogelijk zon en eerder een schrale, goed doorlatende, kalkrijke bodem.Houdt niet van wind. Munt, zuring, lavas en consoorten hebben graag een rijkere bodem (munt is echt een slokop) en heb je liever niet in volle zon.Neutraal tot licht zuur en rijk aan voedsel. Eerder een echte moestuin biotoop zeg maar. Groet, Quote
Recommended Posts