Jump to content

kun je alle kruiden bij elkaar zetten.

Recommended Posts

Posted

Hoi

ik vraag me af of je verschillende kruiden bij elkaar kunt zetten.

Ik heb namelijk nu een aantal munt soorten zoals de appelmunt chocolademunt en pepermunt maggi, zuring tijm,

op een apart stukje staan.

Wat ik apart heb gemaakt voor kruiden en een stuk voor aardbeien.

Groetjes jessica

Posted

hoi Jasmin.

Deze kruiden heb ik nog niet. Ik zal erop letten als ik deze kruiden neem.

Posted

Als je de verschillende soorten Munt vlak bij elkaar zet moet je er wel rekening mee houden dat ze ondergronds gaan woekeren en dan dus "door elkaar" komen.

Beter is het om die in een grote pot zonder bodem in te graven zodat ze niet vermengen.

En hou er ook rekening mee dat de Maggiplant (Lavas) heel groot en hoog kan worden.

Posted

ik ga het even aanzien met de munt ze hebben wel wat ruimte om te groeien, heb er wel rekening mee gehouden

Kan ik altijd volgend jaar in het najaar als ze echt gaan woekeren in pot gaan doen en dan ingraven.

en de maggi staat aan het begin van het kruiden stukje.

Posted

Hoi,

Tijm hoort niet samen met de rest. Die heeft graag zo veel mogelijk zon en eerder een schrale, goed doorlatende, kalkrijke bodem.

Houdt niet van wind.

Munt, zuring, lavas en consoorten hebben graag een rijkere bodem (munt is echt een slokop) en heb je liever niet in volle zon.

Neutraal tot licht zuur en rijk aan voedsel. Eerder een echte moestuin biotoop zeg maar.

Groet,