Geplaatst: 5 maart 201510 j Ik heb net, heeeel voorzichtig, wat zand van mijn knoflook geveegd om te kijken of er nog leven in zit. En ik zag al een flink stukje groen tevoorschijn komen. Snel het zand er weer overheen gevouwen!
Geplaatst: 5 maart 201510 j Bij mij is wat blad geel geworden deze winter en hangt de rest er een beetje slap bij, is dat erg?
Geplaatst: 18 maart 201510 j Volgens mij wordt het een uitstekend knoflookjaar. Mijn reuze knoflook ( schijnt ergens uit Griekenland vandaan gekomen te zijn aldus de buurman waar we hem vorig jaar van kregen) is al enorm! De stengels zijn denk ik al een cm of anderhalf/twee dik. Al mijn uit Frankrijk geimporteerde Lautrec en "naamloze" knoflook is opgekomen. De lautrec is de fijnste, de stengels hiervan zijn een kleine halve cm tot 1 cm dik, maar de stengels van de naamloze paarse knoflook ( uit de Provence, was verse knoflook, niet gedroogd) zijn ook al bijna 2 cm dik. Ik kan bijna niet wachten tot ze klaar zijn. Over vier maanden.....
Geplaatst: 18 maart 201510 j Dat klinkt goed Suus !!! Ik hoop ook op een goed knoflookjaar, vind knoflook zo leuk en lekker !!
Geplaatst: 18 maart 201510 j Ik ben niet ontevreden Thermidrome en Sprint Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Geplaatst: 19 maart 201510 j een klein handje kali... People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Geplaatst: 19 maart 201510 j Kan je ook koemest korrels bijgeven? Of is dat niet nodig? Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Geplaatst: 19 maart 201510 j Ik heb ze van de week een klein handje groentenmest van de Action gegeven ( kippenkak volgens de verpakking).
Geplaatst: 19 maart 201510 j Ik ga alleszins koemestkorrels geven en als het loof al goed groot is geef ik een beetje vinassekali. Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 19 maart 201510 j Auteur Ik heb ze van de week een klein handje groentenmest van de Action gegeven ( kippenkak volgens de verpakking). Die heb ik ook gekocht maar twijfel of ik die aan de knolook moet geven. Ze staan er nu al zo mooi bij...Misschien dat kali over een maandje beter is?? Wie het weet mag het zeggen....... mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
Geplaatst: 20 maart 201510 j Hier hetzelfde Martin, ze staan er bij mij ook fantastisch bij! Dus voor mijn gevoel hebben ze (nog) geen mest nodig,of zit ik er helemaal naast??
Geplaatst: 20 maart 201510 j ooh mooi Brendaps! Ik ga die van mij een kleine hoeveelheid koemestkorrels geven denk ik. “To plant a garden is to believe in tomorrow.”― Audrey Hepburn
Geplaatst: 20 maart 201510 j Volgens mij is het belangrijk om niet te mesten als de planten er slecht uit gaan zien, maar voor dat dit gebeurt. Als ze een gebrek gaan vertonen ben je eigenlijk aan de late kant. Geen idee in hoeverre dit voor knoflook werkt maar ik dacht een handje korrels kan geen kwaad.
Geplaatst: 20 maart 201510 j Geef ze niet veel extra stikstof.Te veel stikstof maakt de huid rond de knoflooktenen dunner/zwakker waardoor ze gevoelig worden voor rot en insecten.Ik had op aanraden van iemand bemest met bloedmeel (=stikstof) en ik had enkele soorten waarvan alle bollen waren aangetast. Er waren gaten in de huid rond de tenen, bij veel bollen was de huid bijna volledig weg.Ik heb dan veel tenen afzonderlijk moeten bewaren, in de diepvries. Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 21 maart 201510 j ze staan er mooi bij al zeg ik het zelf People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Geplaatst: 4 april 201510 j Mijn knoflook stond er mooi bij, eerste keer dat ik het deed overigens! Maar nu heeft een kat roet in het eten gegooid en er haar persoonlijke kattenbak van gemaakt. Gevolg: bijna geen groen meer aan de knoflook. Zou het nog goed komen, denken jullie?
Geplaatst: 4 april 201510 j Had hetzelfde probleem, heb de bak met hoepels en netten moeten afzetten want de kat kwam altijd terug.
Geplaatst: 4 april 201510 j Ik heb gisteren koemestkorrels gestrooid, tussen de rugjes.Ik heb er vrij veel gegeven, ik hoop dat dat geen kwaad kan. Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 4 april 201510 j Hier gaat het goed, de planten staan er super bij! Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Geplaatst: 5 april 201510 j Mooi plaatje zo om die boom heen! Van mijn 7 teentjes is er nog steeds maar 1 bovengronds. De anderen lijken nog wel te groeien want ik spiek eens in de zoveel weken even. Ik ben benieuwd wanneer ze zich laten zien!
Geplaatst: 5 april 201510 j Mijn knoflook geplant ik oktober staat er wisselend bij, maar worden nu ingehaald door de tenen die ik half maart heb geplant!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.