Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Oost-Indische kers


dennislp

Aanbevolen berichten

nqsmrn.jpg

 

Aanschouw aan de rechterkant: Het wonder!

Of toch niet?

Allebei is het oost-indische kers.

Links: Oost indische kers, Empress of india , zo'n 70 dagen oud en bevat al 3 knopjes.

Rechts: Oost indische kers, van de lidl, zo'n 50 dagen oud en bevat geen knopjes.

 

Wat mij al de hele tijd op valt: Die van de lidl groeit als een speer, zelfs 3 stammetjes uit 1 zaadje!! Die duurdere empress of india? Die laat alleen maar dooie blaadjes zien.

 

Waardoor is dit verschil er?? heeft dit echt met de soort te maken, of gaat er iets anders fout?

 

En mijn belangrijkste vraag: Wat moet ik met de knopjes doen, kan ik die nog lekker laten zitten, of kan ik die er beter afhalen zodat m'n plantjes beter door groeien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow... Ziet een oost-indische kers er zo uit. De mijne zijn meteen gaan hangen. Terwijl ik een niet rankende soort heb gezaaid. Nu vind ik het niet erg. Ik ben blij met alles wat wil leven, maar helemaal begrijpen doe ik het niet. Of kan het aan de soort liggen? Op het zakje staat 'tropaeolum majus - oost-indische kers, niet rankend'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep, mijne hangen ook slap hoor, zijn nu aan een stokje vast gebonden. Zou binnen wel erg veel ruimte gaan innemen als ik ze allemaal liet liggen (Ja, staat nog altijd binnen hier)

 

 

 

Maar kan ik nou het beste de knopjes er uithalen, of groeit het plantje nog even goed door als ik hem laat bloeien??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jup, zal langzaam gaan afharden.. De oost-indische kers die ik nu nog zaai staat al buiten, net zoals de oost-indische kers plantjes die jonger zijn dan 1 maand.

 

laatst had ik er een van 70cm groot buiten gezet... toen ik weer is keek was hij geknakt.. Heb de steeltjes weer op elkaar geplakt, nu 1 week verder.. 5 dode blaadjes, verder nog niks..

 

Twijfel nog altijd of het nou een vogel was, of door de wind.... zal m'n volgende plantjes wel even wind vrij houden, en vogel vrij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had die ook tegen een stokje laten groeien Achja, was ook wel een erg dun plantje vergeleken met de plantjes die ik verder nog heb staan... of t lag aan de soort dat hij zo groot was, (weet ff niet welke soort het was, maar heb 2 die 30cm blijven, 1 die 125cm word en 1 die 250cm word)

 

Maar ze kruipen.. Zou ik het ook tegen de schutting kunnen laten kruipen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...