nod Posted November 18, 2014 Posted November 18, 2014 Ik heb een boomstronk van ongeveer 30 cm op 30 cm loofhout ongeveer een maand geleden geveld, of iets langer.Nu is mijn vraag: klop je rondom deuvels door de schors en de kop, of boven en onderkant de gezaagde kant dus en rondom rond.Maar in dat laatste geval ligt hij wel op de deuvels en daar zie ik eigenlijk het nut niet van in. Quote Enkel idioten herzien nooit hun mening
Stan Posted November 18, 2014 Posted November 18, 2014 Je kan echt het beste rondom en ook op de zaagkanten deuvels enten ook al zie je daar het nut niet van. Het is er wel n.l. dat op die plek ook de gewenste schimmel is/komt en er geen andere gaat groeien(ook als je stammen gaat ingraven kan je ze het beste rondom en op de kopsekant enten). Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
nod Posted November 19, 2014 Author Posted November 19, 2014 OK, dan neem ik alle kanten mee, heb ik bij de oesterzwammen niet gedaan, even controleren in het weekend. Quote Enkel idioten herzien nooit hun mening
nod Posted December 17, 2014 Author Posted December 17, 2014 Ik heb die boomstronk 14 dagen geleden dus gedeeltelijk geent (deuvels waren op) en enkele kleine stammetjes.Een bak gevuld met een 5 cm kletsnatte aarde en de kleine stammetjes erop gelegd en met gesloten deksel weggezet.Zondag even geloerd en is dat een agressieve groeier op de deuvels stond een grote knalwitte baard.Voorzichtig even verneveld en de bak terug gesloten.Gisteren terug even gekeken en op de kleinste stam was er 1 deuvel met wat groene spikkels,weggeveegd en deze avond is er niets meer van te merken.Dit is het smalste stammetje van de 3 dus ik neem aan dat het binnenin doorgroeit.De andere twee 15x15 en 20x20 doen het uitstekend, bij het stammetje van 20x20 loopt het mycelium over het mos op de schors en komt het aan de gezaagde kant tussen de schors en het hout naar boven. Vernevelen die ik niet meer vanwege de natte aarde.foto van bovenuit getrokken Quote Enkel idioten herzien nooit hun mening
nod Posted September 8, 2015 Author Posted September 8, 2015 Ziet er nu zo uit: moet dit nu naar buiten of is het nog te vroeg? Quote Enkel idioten herzien nooit hun mening
Stan Posted September 11, 2015 Posted September 11, 2015 Dat mag naar buiten hoor Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Recommended Posts