Geplaatst: 12 december 201411 j Nu windkracht 6, en dat wordt binnenkort 7, volgens mijn barometer: Barometer is namelijk in een uur met twee volle punten gedaald. Dat staat voor windkracht 7 Daalt nu de barometer met een punt per uur, dan komt er windkracht 6 aan. Is de daling twee punten per uur, reken dan op windkracht 7. Bij een daling van 3 punten hoeft u niet meer te denken aan uitvaren. Ruimt u dan liever uw dek op en leg nog een extra lijntje aan uw boot, want er wordt minstens windkracht 8 verwacht. Een snel stijgende barometer duidt op een weersverbetering, maar kan ook met veel wind gepaard gaan.Van: http://www.knrm.nl/_sitefiles/file/zeevast/artikelenservice/Nu%20weet%20ik%20het%20weer.pdf(Het zinnetje "het gaat 10 waaien, mooi om even een uurtje te oefenen" is ook wel aardig.) Straks maar eens kijken hoe mijn verse pruimen- en perenboompjes er bij staan. Het blad is er gelukkig al van af. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 12 december 201411 j Ellende die windHeb net met het uitlaten van mijn hond een chihuahua om zien waaienDie wou tegen een paaltje piesen en toen kwam er een beste windvlaag Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Geplaatst: 12 december 201411 j Zie dat helemaal voor me Keer klein hondje uit de lucht gegrepen aan het strand, was orkaan op komst en waaide hondje door de lucht. Sultan zal niet zo snel omwaaien of wegwaaien en jouw hond al helemaal niet Loraine
Geplaatst: 11 januari 201511 j Ik zou zeggen, kom es in Den Helder voelen wat wind is. “The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna
Geplaatst: 11 januari 201511 j opscheppert! wij stonden achter een omgekiepte vrachtwagen op de a2, 50 min
Geplaatst: 11 januari 201511 j In Zweden heb ik deze zomer een heftige storm meegemaakt, waar het verhaal van RobO me weer aan doet denken. In Zweden is veel bos. Midden op een met olie verharde zandweg door het bos, begon het te stormen en de striemende regen maakte dat ik nauwelijks door de autoruit kon kijken. Ik was op weg om iemand die mee had geholpen met klussen, de omgeving te laten zien en ze wilde graag een kerkje bezoeken. Ik dacht nog toen de storm plotseling op stak: hier word ik niet blij van. En daar lag al bij de volgende bocht een boom voor me op de weg. Ik opgedraaid, in de hoop dat er op de terugweg geen bomen zouden zijn omgewaaid. Maar helaas. Weer een boom over de weg. Ik zat gevangen tussen omgevallen bomen in een bos waar de bomen omkiepten. Ik ben er met veel moeite, over de takken van de kruin heen toch langs gekomen. Klein stukje in volle vaart gerenden totdat.... ja hoor, weer een boom op de weg. Daar kon ik echt niet omheen. Na de hoogte van de boom en de hoogte van de onderkant van de auto geinspecteerd te hebben, besloot ik te proberen er op hoop van zegen overheen te rijden......de voorbanden kwamen er na een paar pogingen overheen.........zou ik nu vast zitten op een boomstam middenin een bos vol zwiepende omvallende bomen.........pfff, de achterbanden er ook overheen. Ik kwam tot mijn opluchting op de hoofdweg uit. Ik ben op een open gedeelte stil blijven staan tot de storm en de regen ging minderen. Toen ik verder reed op de hoofdweg lagen er een paar bomen op de weg. Dus maar omkeren en naar huis. Een kilometer op de terugweg naar huis: weer een boom op de weg. Ik zat met vele andere auto's gevangen tussen omgevallen bomen. Maar er waren al veel mensen uit de auto gesprongen en met zagen aan de weer en na 20 minuten konden we verder rijden. Die avond hoorden we dat er nog nooit in Zweden zo'n zware storm was geweest. Een kerkje heeft onze hulp nooit gezien, maar wel een avontuur beleefd waar ze nog vaak aan terug denkt.
Geplaatst: 12 januari 201511 j zo, da's different cook zeg! ik dacht dat die bossen daar alleen maar zongen...
Geplaatst: 12 januari 201511 j Ik weet het niet hoor, misschien ligt het aan mijn imperfectie, maar ik heb de geluiden van het bos nog nooit begrepen als gezang. Ik zal er eens met die oren naar luisteren Wel heb ik de wind door de bomen gehoord. En de stilte die oorverdovend kan zijn. En vogels die fluiten, een specht die timmert (ook op ons huis). En een elandstier die buldert om op 5 km afstand nog vrouwtjes te lokken (en dat ook een keer naast ons open slaapkamerraam deed, waardoor we lagen te trillen in ons bed en werkelijk dachten dat de wereld verging).
Geplaatst: 13 januari 201511 j Misschien met spanbanden jezelf vastsnoeren aan het bed, zodat je niet weg kunt waaien? Ik moest lachen om de opmerkingen van Hansi en Balkontuinder.
Geplaatst: 13 januari 201511 j Door al die frisse wind in huis raak je snel vieze luchtjes ( boeren, scheten ) kwijt.
Geplaatst: 18 januari 201511 j Dit hoort eigenlijk op een fiets forum, maar ik heb afgelopen donderdag een flinke fietsrit gehad naar mijn werk. Ik fiets van Purmerend naar Amsterdam en de wind was vol tegen, volgens buienradar was het ZZW7. Niet vaak zulk een tegenwind gehad dat ik op mijn lichtste verzet (racefiets) moest fietsen.....
Geplaatst: 18 januari 201511 j Bikkel! (tussen haakjes 1: truttenverzetje? ) (tussen haakjes 2: was trouwens ooit op bezoek bij vrienden in Zwitserland en gaf de heer des huizes een compliment dat hij een bikkel was....moest ie erg om lachen want bigl = mannelijk geslachtsdeel aldaar... ) (tussen haakjes 3: jaja, kweetut, off topic, maarja, komkommertijd, onee... )
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.