DubbelB Geplaatst: 17 maart 2015 Geplaatst: 17 maart 2015 Fuchisia geknipt en in een vasje op tafel gezet. Rondje gewaterd in de kas. Quote
Wokfish Geplaatst: 17 maart 2015 Geplaatst: 17 maart 2015 Onmiddellijk al maar insectengaas over de pas gezaaide wortelen gezet (Beter iets te voorzichtig? )En de kas voor de meloenen van vorig jaar afgebroken (het plastic doek was stuk) Quote
Waaslander Geplaatst: 19 maart 2015 Geplaatst: 19 maart 2015 Gisteren de achtertuin lente schoonmaak voor 3/4 gedaan nog wat snoeiwerk en zo . En me weer geërgerd aan de gele legustrum die er nu een 9 jaar staan . Vind dat er veel werk aan is en eigenlijk maar een klein deel van het jaar mooi bijstaat . S'avonds maar eens gezocht naar haagbeuk tegen een redelijke prijs . En gevonden aanbieder gecontacteerd. Deze morgen antwoord van de aanbieder mag er zaterdag om . Daarna maar begonnen met de oude haag uit te graven . Is nu gebeurd (9m) Nu zullen we ze eens naar containerpark voeren (waar we ze 9 jaar geleden van gered hebben ) Morgen om compost en grond plant klaar maken . Dat we ze zaterdag namiddag kunnen planten . Quote
aalterse-willy Geplaatst: 19 maart 2015 Geplaatst: 19 maart 2015 Radijsjes en spinazie gezaaid in de kas, kas nog wat bijgewerkt, is nog wat te doen hoor.Nu boontjes in potjes planten, komen in de kas te staan tussen de rest in.Voorgezaaide rucola uitgeplant in de kas ook al, verdorie, ik doe toch niet te veel hé. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
balkontuinder Geplaatst: 19 maart 2015 Geplaatst: 19 maart 2015 Water gegeven. En gejuigd omdat de pluksla boven de grond is. Quote
Jane Doe Geplaatst: 19 maart 2015 Geplaatst: 19 maart 2015 Willy je doet meer dan ik, bonen voorzaaien in potten goed idee. Moeten wij ook nog voor in de kas en buiten. Potjes genoeg verzameld, nu nog genoeg potgrond. Quote
wouttie75 Geplaatst: 21 maart 2015 Geplaatst: 21 maart 2015 De tuin aangeharkt bedden zaaiklaar gemaakt. Links voor de knofloken 2 rijtjes wortelen gezaaid.Aardappelveldje klaargemaakt, morgen mogen de eerste piepertjes erin !De plantjes in de kas doen het goed.Net als de aardappeltjes in de kas in wasmanden. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
gerrits Geplaatst: 22 maart 2015 Geplaatst: 22 maart 2015 22 zakjes gemeente compost over tuin verspreid,..pas gepoote knoflook laat nu zich voorzichtig zien... Quote
leonietjes Geplaatst: 22 maart 2015 Geplaatst: 22 maart 2015 Vandaag 8 aardappels, Eigenheimer, in de grond gepoot. Het waren aardappels van de Lidl en ze hadden al mooie uitlopertjes, mooi kort en stevig. Wat onkruid tussen de tegels vandaan gehaald en m'n fototoestel stuk gemaakt... (zandkorreltje, misschien?). Verder heerlijk in het zonnetje gezeten en genoten van het weer en mijn tuin! Quote http://moestuin-leonie.blogspot.nl
geertlaurent Geplaatst: 23 maart 2015 Geplaatst: 23 maart 2015 Met de botte bijl wortelen geoogst Neenee, toch maar even een bijl gaan kopen en dan eerst wat wortels vrijgemaakt en dan hakken maar. Ging uiteindelijk toch redelijk vlot, de grootste en meest in de weg groeiende exemplaren zijn er nu wel uit. Quote
Gast Bor Geplaatst: 26 maart 2015 Geplaatst: 26 maart 2015 Niet gewenste planten uit mijn volkstuin verwijderd (Braam en kweekgras). Ik heb weer een mooi strookje gedaan totdat het me tot hard ging regenen. Quote
geertlaurent Geplaatst: 26 maart 2015 Geplaatst: 26 maart 2015 Alles mooi vlak geharkt en al wat ingedeeld in vakken. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 27 maart 2015 Geplaatst: 27 maart 2015 Net wat potgrond met aarde vermengd, nu staat die in bakken in de living te warmen, moet dienen op plantjes te verpoten na de middag. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
HuubvG Geplaatst: 27 maart 2015 Geplaatst: 27 maart 2015 Schutting geplaatst tussen voortuin buurvrouw en mij, restant oude buxushaag helemaal verwijderd, afgevoerd en compost mee terug. Rij tegels op zijn kant gezet, compost erin, nieuw stukje tuin erbij. Kattenschrik gestrooid over tuinbedden in de voortuin, vooral extra veel op het nieuwe stuk. Katten komen nog wel in de tuin maar lopen, net als ik, alleen maar op de paadjes en niet meer op de bedden. En poepen er al helemaal niet in (net als ik ha ha), vinden het vast te vies ruiken om erin te gaan krabben. Een nieuw, tweede compostvat gehaald, het stond nog maar net op Marktplaats. Zelfde model vat en zelfde prijs als hier jaren geleden met subsidie via de gemeente werd verkocht. Hartstikke blij mee, kan nu echt 1 vat compost laten rijpen terwijl ik het andere kan vullen met gft en paardenmest. Quote
geertlaurent Geplaatst: 27 maart 2015 Geplaatst: 27 maart 2015 Worteldoek voor de aardbeien (1x8 meter) klaargemaakt en voorlopig vastgepind op de plaats waar die moet komen. Maar de grond was mij nog niet vlak genoeg dus daar moet ik morgen eerst nog wat aan doen. Quote
RobO Geplaatst: 27 maart 2015 Geplaatst: 27 maart 2015 nieuwe pluksla uitgeplant, gember geplant, tomaat gezaaid (de RobO gaat lekker commercieel met moneymakers ) Quote
HuubvG Geplaatst: 27 maart 2015 Geplaatst: 27 maart 2015 Gaat de Rob0 ook al commercieel met de saffraankrokussen? Dat hebt hij hiero een klant. Quote
Nynkef Geplaatst: 27 maart 2015 Geplaatst: 27 maart 2015 de gedroogde koffieprut in een emmer gedaan en nieuwe prut te drogen gelegd. Ik hoop straks de droge koffieprut in een dikke laag om mijn plantjes te strooien en op die manier slakken tegen te gaan Quote
RobO Geplaatst: 27 maart 2015 Geplaatst: 27 maart 2015 Gaat de Rob0 ook al commercieel met de saffraankrokussen? Dat hebt hij hiero een klant. ja, is ook toevallig, ik heb dit jaar een paar rijtjes xtra gezet, interesse? pbtje?(saffraan is 30.000 per kg toch? ) Quote
HuubvG Geplaatst: 27 maart 2015 Geplaatst: 27 maart 2015 De stampers zijn duur ja, duurder dan welk plantenknipsel dan ook... PB is onderweg. Quote
Balto Geplaatst: 27 maart 2015 Geplaatst: 27 maart 2015 Stukje gazon naast m'n moestuinstukje al eerder omgezet, nu daaroverheen een dun laagje oude stalmest en daaroverheen een dikke laag hooi mulch gelegd. Eigenlijk was ik van plan het hele stuk met stro te mulchen, maar er was zoveel hooi over wat de paarden maar niet opaten vanwege het vieze weer, zou zonde zijn het niet te gebruiken! Quote
geertlaurent Geplaatst: 28 maart 2015 Geplaatst: 28 maart 2015 Grond verder klaargemaakt voor het aardbeien bed, worteldoek geplaatst, aardbeien verplant.Ik heb zeker 100 plantjes te veel nu aan het denken wat daarmee te doen, want nog gazon wegspitten vergt weer een hoop moeite. Nooit gedacht dat een aardbeien bed zoveel moeite zou kosten. Quote
Liekie Geplaatst: 28 maart 2015 Geplaatst: 28 maart 2015 Frambozen, bessen en bramen in de grond gezet, in de regen... Quote
Claudia69 Geplaatst: 29 maart 2015 Geplaatst: 29 maart 2015 Vandaag niet veel, gewoon gekeken of alles goed vast lag en niet weg kon waaien Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.