Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Een rups platgeknepen en is voorzichtig gekeken of er al aardappelen aan de nog volop groeiende struiken hangen (positief ) verder nog wat staan vloeken bij de verplante Nieuw Zeelandse spinazie (die hangen maar erg slap ook al is het al 3 dagen koud en nat) en een klein beetje onkruid uitgetrokken en wat Phacelia gezaaid aan het hek rondom de tuin.

Geplaatst:

gaatjes in de kool, ook hier, dus ook wat rupsen gevonden

tuinbonen geplukt, kg of 5, 2 kg weggegeven, we hebben genoeg

veldjes opgeruimd, planten in de compost geknipt

rode bessen geplukt, kruisbes geproefd, die moet nog wel even

paksoi geplukt en weggegeven

aardappelloof in de kliko gedaan

Geplaatst:

Nog wat boontjes geplukt en de laatste parijse worteltjes geoogst.

Geplaatst:

3 witte kool en 2 rode kool geplant. Heel veel roodlof uitgepoot ( had er teveel voorgezaait). Ben heel benieuwd hoe dat gaat worden en hoe het smaakt.

Natuurlijk geoogst, wortelen, bieten, tomaten, courgette

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

In de kas heb ik ook de laatste tomatenplanten opgeruimd, vanwege wortel-stengelrot, trage groei en weinig vruchtzetting. Alleen twee mooie roma's blijven over, met elk zo'n 30 tomaten die er wel goed uitzien. Ook enkele pepers geruimd die teveel achterbleven.

In de voortuin erwten geruimd, stro plus rijpe peulen te drogen gehangen. Stro voor afdekken, peulen om weer te zaaien. Doorgeschoten koolplanten geruimd, romanesco, niet van gegeten. Naaldbonen van de stok geplukt. Tuinbonen geplukt, restant laten staan voor de tweede legronde.

Geplaatst:

Doorgeschoten kolen verwijderd en aan de kippen gevoerd, graszoden laten steken door zoonlief, die kan dat VEEL beter dan zijn "oude" moeke. Ei geraapt in de ren..had een kip gemist gisteravond bij het nachthok en ze keek mij zeer verwijtend aan vanochtend...

Peulenzaden geoogst, genoeg om toch zeker de komende 10 jaar genoeg te hebben , gaan dus maar op een ruillijst denk ik hehehe

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

gewacht tot het droog werd...not

Geplaatst:

Ik heb de sla en spinazie geruimd, begon uit te lopen. Nieuwe gezaaid.

Veel onkruid weggehaald en bovenal heel erg veel genoten van alle bloemen overal. Wat bloeien bonen mooi zeg.

Geplaatst:

Stuur maar wat regen hierheen, het is nog steeds droog, zonnig en 35 graden.

Heb een beetje onkruid weggetrokken én de pompoenen extra water gegeven.

Geplaatst:

*stuurt regen richting de droogte*

hier regent het ook al vanaf de ochtend, na 4uur zou het droog moeten worden. beetje miezerig maar net te hard om voor de lol buiten te zijn.

Geplaatst:

Vandaag de laatste bloembollen die afgelopen lente in potten hebben gebloeid eruit gehaald. D'r liggen nu dus weer zo'n 30 verschillende tulpen, narcissen en hyacinten te drogen.. Op naar december/januari, dan kunnen ze weer de grond in Zo blijf je lekker bezig

Een rups platgeknepen

Biologischer kan niet.. mooi

Geplaatst:

Dit:

dakpompoen60561436994898.jpg

Pompoenen en stambonen op het schuurdak!

Loes - en anderen met buitentomaten - hoe gaat dat met die regen? Bij mij zien ze er nog prima uit, maar ik ben toch een beetje zenuwachtig met al dat vocht...

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Geplaatst:

Bietjes gezaaid de laatste voor dit jaar. Vorig jaar had ik de laatste begin augustus gezaaid en die kwamen net niet tot volwassen knollen.

Verder prei uitgeplant, deze was gezaaid in de koude bak op 21 maart en het zijn nu mooie planten die potlooddik zijn.

Geplaatst:

Loes - en anderen met buitentomaten - hoe gaat dat met die regen? Bij mij zien ze er nog prima uit, maar ik ben toch een beetje zenuwachtig met al dat vocht...

zien er hier ook nog prima uit

eerste tomaat is al rood aan het kleuren.

Geplaatst:

Oh, wat goed! Die van mij zijn nog frisgroen

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Geplaatst:

Laatste (denk toch dat het de laatste gaan zijn) aardbeien geoogst. Smaakten anders dan anders, de gewone hadden wat de smaak van de bosaardbeien kan dat door kruisbestuiving?

Geplaatst:

Paar tomaten en blauwe bessen geoogst die ik meteen maar heb opgegeten

Geplaatst:

Derde ronde bonen gelegd, op goed geluk nog wat kolen,en broccoli gezaaid. Verschillende soorten sla en andijvie gezaaid en uitgezet. Preien waar ik het hart niet voor had om weg te gooien toch jaar uitgeplant, nu wel echt ruim potlood dikte

Aardbeienuitlopers afgelegd stoeptegels gesjouwd voor zoonlief die bezig is met de paden rondom de aardbeienbakken en uiteraard weer onkruid gewied

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

gister 25 kg rosevals geoogst en biet, venkel (op het ex-aardappelveldje, moest van Monty Don), andijvie, snij-asters, chrysantenstekken uitgeplant

winterrogge gezaaid (was een zakje zaad van vorig jaar, de helft van de zaden bestond alleen uit schilletjes....wie heeft dat nou gedaan? )

de tuin netjes gemaakt

Geplaatst:

Niet meer vandaag maar gisteren

Tuinbonen eruit gehaald ze waren heel hoog geworden met weinig boon en de bonen die eraan hingen waren vrij klein dus zag er niet zo goed uit ook nog omdat ik er minder had gezaaid dan andere jaren.

Maar na het schoonmaken gisteren 3 pannen vol met tuinbonen in alle peulen tot de kleinste toe zaten boontjes van een erg mooi formaat dus achteraf is dit misschien wel de beste oogst vergeleken met andere jaren.

Ook nog alle rapen eruit gehaald (en weggegeven)

5 courgettes geoogst

6 (te groot) uitgevallen snack komkommers

2 barletta uitjes voor soepgroente

4 lente uien voor soepgroente en salade

oranje, gele en witte wortelen voor soepgroente en cavia's

Ook nog een net over de bosbessen gedaan

gezien dat er aan de cranberries die ik vorig jaar van Goldfish heb gekregen bessen hangen

en vogel uit het net van de buurman bevrijd (sorry buurman maar er zit nu een gat in uw net )

En het een en ander water gegeven ( het heeft hier van zondag tot woensdag bijna de gehele dag geregend en de grond was nog droog )

Geplaatst:

Water gegeven. Doorgesnoten andijvie gerooid. Wortel, bosui en sla gezaaid. Nog een tweede keer watergegeven (vooral de bonen stonden ondanks de regen erg droog).

Geplaatst:

hoe doe jij dat? doorgesnoten andijvie? ieuwghhhh

hier opgeruimd, selder uitgeplant, gewaterd, laatste rode bes geplukt, paksoi gesneden voor de daghap, snel naar huis gefietst voor de tour

Geplaatst:

Ehm, veel te lang laten staan denk ik. Eigen schuld! :-P

Geplaatst:

Afgedwaalde stokbonen 'herleid', komkommers, passiebloem opgebonden.

Water gegeven op het bed tegen de zuidmuur waar minder regen terecht komt. De muur zuigt ook water op dus daar wordt het extra droog.

Opstaande randen van trottoirtegels zijn dan wel sterk en gaan lang mee, maar ze verdampen ook een hoop water. Daar had ik iets aan moeten doen, landbouwplastic ertussen. Nu maak ik ze steeds extra nat, ook buitenom. Maar ze zijn ook het eerst weer droog. Hierdoor drogen de bedden ook te snel op.

Geplaatst:

Regelmatig avondpatrouille gelopen op de moestuin want: afgelopen week hebben kids twee avonden achter elkaar al ons tuinmeubilair versleept naar donker hoekje achter de compostbult en daar een soort "speel"bar gebouwd. Daarbij hebben ze ook vernielingen gepleegd plantenbakken omgegooid en in emmers en waterton gepist. Na de eerste avond hebben we de spullen weer teruggezet maar de volgende dag hadden ze de boel weer versleept. Stoelen, tafels, krukjes, emmers, plantenbakken, bekers, regenton, touwen, metalen parasolstokken gewoon boven de grond afgebroken... Mijn kom met leuke steentjes en schelpjes die ik in de tuin tegenkom kapot gegooid... etc etc.

Niet zo leuk dus... Maar helaas heb ik het tuig niet kunnen betrappen...

Dus maar gezwommen in het meertje. Heerlijk al dat zand wegspoelen.

Verder nog rest van de sjalotten geoogst, aantal rode uien, Kailan gepoot en de veel te kleine Physalis, Golden Pearls, Jaltomato- plantjes in de grond gezet. Evenals nog twee pompoenen.

Twee bakjes met zwarte bessen van de struik geoogst voordat iemand anders mij voor is. Pepers voeding gegeven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic