Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2015)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mulch verwijdert van het aardappelbed en tuinbonen/erwten bed Kan de grond alvast opwarmen. Verder een constructie gemaakt voor de erwten , bedden wat geëgaliseerd.

Geplaatst:

Ik heb mijn viooltjes in een bak gezet zodat die morgen naar buiten kunnen. Heb me bij de doe het zelver ook laten verleiden door prachtige campanula's, maar lees nu dat die eigenlijk nog niet buiten kunnen. Vrees dat de bloei er snel uit zal zijn, maar hopelijk herleven ze deze zomer nog. Te enthousiast geweest...

Geplaatst:

Eindelijk de laatste voorjaarsbloembollen in de grond gezet Ben benieuwd of het nog wat worden gaat. Waarschijnlijk wel, maar iets later in het voorjaar dan gebruikelijk. Achja, dan hebben we er volgend jaar in ieder geval optijd plezier van

Verder begonnen met het afharden van diverse planten die onder de tl-buizen stonden, waaronder viooltjes. Zijn prachtige planten geworden.. vergeleken met de tuincentrum-kwaliteit zitten er écht flink grote plantjes tussen. Hopelijk zien we dat ook terug tijdens de bloei

Geplaatst:

2e koude bak afgemaakt en direct spinazie daarin gezaaid. En de gieter ontdaan van maarliefst 5 muizenlijkjes... Ik wist niet dat gieters zulke goede muizenvallen waren... Wel zielig

Geplaatst:

Twee rijen radijs gezaaid in balkonbak en die onder plastic tentje in tuin gezet.

Potgrond van vorig jaar gemengd met nieuw pak cocosspul van Action en koffiekopje kippenmest, ook Action, door gedaan. Beetje afgedekt met zaaigrond.

Op hoop van zegen!

Heb geen geduld meer, vond het zo leuk vorig jaar!

Geplaatst:
-Gezaaid: Spinazie, radijs, uien, bosuien, rucola en in de kas nog wat kruiden

-Geplant: twee bessenstruikjes van de Dirk

Kas ook nog opgeruimd en een paar slaplantjes gered en netjes uitgeplant.

hallo,kort vraagje heb je spinazie en ed in de volle grond gezaaid?

Geplaatst:

Onze 2 krielkippen terug in hun ren gezet. Lopen in de winter gewoon los in de tuin, nu terug binnen anders ligt het gras vol kippendrek als de kindjes binnenkort weer buiten kunnen spelen. Vonden ze niet leuk, al 3 keer ontsnapt Maar heb de ontsnappingsroute ontdekt dat is, ook weer opgelost

Geplaatst:

Hoekje opgeruimd om nog een MM bak daar te maken. (wordt de derde bak)

Zonder bijen geen leven..........!!! Groeten uit Friesland..!!

Geplaatst:

Vlinderstruik (donker paarse) gesnoeid/terug geknipt, die is weer klaar voor het nieuwe seizoen. Was een joekel van een struik geworden. De takken tot 23 sruks stekhout verknipt en deze in de berm geplant hier wat verderop. Nu maar hopen dat ze aanslaan, zal een pra ht van een berm worden dan de 4 struiken hier zijn allemaal zo gegroeid uit Stek hout dus ik heb er wel goede hoop op.

Geplaatst:

Samen met mijn dochtertje compost naar het compostvat in de volkstuin gebracht. Het duurt altijd even voordat we daar zijn, omdat er onderweg van alles bekeken moet worden.

Ook stenen en stokjes wil ze verzamelen, erg gezellig :

Geplaatst:

Hoi allemaal dit heb ik vandaag allemaal gedaan.

De folie kas staat op zijn plek. Nu alleen nog de troep erom heen weer een plekje geven. Daar was geen tijd meer voor want ik had me ingeschreven bij de karwei daar kon je vandaag een leuk moestuin bakje maken. Wij ik en me man met dochter samen. Wij zijn totaal niet technische maar het was een leuk uitje en heb de bak samen in elkaar gekregen ben er best trots op.

De bak is groot genoeg voor wat leuke bloemen of voor kruiden.

Hier het resultaat van vandaag ben ook best moe na al die inspanning.

kas-buiten-00484801425129427.JPGkas-buiten-00643971425129451.JPG

En dit is het resultaat van de moestuin bak.

karwei-00327641425129870.JPG

karwei-00477691425129899.JPG

Geplaatst:

Voor...

10612852_10153631523339488_48515551946094729_n.jpg?oh=a1305869b1075ad945add634f0136be8&oe=5549D681

Dit was de stand van zaken na klusweekendje 1

Dit weekend heb ik...

- De jukkie afscherming achteraan verwijderd. Die was half uit elkaar aan het vallen van ellende...

- Mijn courgette/pompoenperkje en de paadjes afgerand met zo'n houtstokjes op rol

- Het courgette/pompoenperkje en de paadjes afgewerkt met schors

- Plantgoed van sla en broccoli uitgeplant in mijn m2 bak

- Gele framboos geplant

- Blauwe bessen geplant

- Passiflora geplant

- Clemantis geplant

Na...

11041705_10153649915729488_4726980120828736015_n.jpg?oh=cf1479b51686fc5fad24a68bf0b585f8&oe=5589DB17&__gda__=1435061864_5957efff10741d30a60741f1f43eab9f

10423731_10153649915999488_2137229644291192632_n.jpg?oh=c31fc743f6ae0bddb4ea772d26b5e485&oe=554CD30E&__gda__=1435789915_fb77cc645e97a34f17b8fd70da283fe8

OEF! Veel gedaan vandaag! Maar suuuuuper blij van mijn dag Kijk er enorm naar uit deze zomer te kunnen snoepen van besjes van eigen kweek

Geplaatst:

Van 2 tot 5 bezig geweest met aardbeien uit het vermeerderingsveldje te halen en ze in de koude bak te herplaatsen. Binnen 2 weken komt men de tuin omploegen dus nu moet eerst alles er even uit. Maar wat een werk seg. Volgende keer moet ik toch beter opletten dat het veld met aardbeien niet vol gras komt te staan. Koude kas nog gaan aangevuld met natte potgrond we zijn nu klaar voor 1/4

Nooit gedacht dat ik zoveel aardbeien had.

Geplaatst:

Niet zoveel als ik gepland had, ik heb eigenlijk alleen wat cocospeat toegevoegd aan de bak met veldsla omdat ik de steeltjes wat lang vond. Erg makkelijk wel! Gewoon wat erin kruimelen en dan water erop spuiten. Komt dan vanzelf netjes omhoog.

Geplaatst:

Oh Jessica ,die moestuinbak is gaaf !! Leuk hoor

Ik moet geloof ik nog een beetje op stoom komen wat tuinactiviteit betreft.

Mijn kamerplanten willen eerst een nieuwe bloempot ,met verse aarde .

Maandag wil ik naar de tuinexpo, daar hoop ik eea te scoren voor de tuin zodat ik aan de slag kan .

Naar ik hoop volgt dan de rest vanzelf .

Geplaatst:

Een zak compost verdeeld over mijn twee makkelijke moestuin bakken..!

Nu behoorlijk last van mijn rug Das wat minder.

Mijn vriend heeft een raster gemaakt welke ik op de moestuin kan leggen zodat het mooie gelijke vakjes zijn.

Zonder bijen geen leven..........!!! Groeten uit Friesland..!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...