Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Een zuurdesem spelt kaas uienbrood gemaakt met ui en sjalot en tijm uit eigen tuin. Delicieus

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gepaneerde koolrabischijfjes, was een probeersel, maar geen succes. Hoort er ook bij.

Geplaatst:

andijviesla, aardappel uit de oven, bal gehakt, kwark met fruitsap uet

(tsja, die bal...voor t eerst gehakt bij de Aldi gekocht, was verukkuluk, veel smakelijker dan van de Appie en zonder water erin )

Geplaatst:

Sla met tomaatjes, lekker simpel maar o zo heerlijk met een mosterd/honingvinaigrette. Pasta met gehakt en veel tomatenpuree vers gemaakt van de laatste tomaten die rijp waren in de kas. Er hangt nogal wat dus binnenkort maar eens aan de groene chutney...

Geplaatst:

Gisteravond bietjes (verschillende kleuren), gebakken aardappeltjes, speklap, warme appelmoes met versgemalen kaneelstokje.

Die avond daarvoor pannenkoeken van eendeneieren (ze leggen ineens weer!) met appeltjes.

Vanavond in ieder geval salade met kaas.

Geplaatst:

O? Ik ga ook even in het eendehok kijken..

Geplaatst:

Er staat momenteel een prei/zalm/aardappel schotel in de oven recept van de bazin van Willy

Geplaatst:

Aardappel met rozemarijn, knoflook, rode ui en olijfkruid uit de oven. Met gebakken courgette met munt,citroen en chilipeper.

Geplaatst:

Spareribs met Parijse aardappels en peultjes

Geplaatst:

Stimpestamp

Geplaatst:

pasta, courgette, paprika, sla, tomaatje, geitenkaas

Geplaatst:

paksoy. Was niet bijzonder lekker, maar vond het zonde om op de composthoop te gooien.

Geplaatst:

stoofprei met bechamel (lekker 1950), opperdoezer, worst

Geplaatst:

Smaakte de paprika Jorieke ik heb zelf de potjes nog niet open gehad.

Wij hebben zojuist bietjes met aardappels en Zelhemse worst gegeten.

Geplaatst:

Ja Angela, die was lekker Joep dacht dat het heel pittig zou zijn, te zien aan de felrode kleur en de pitjes. Hij had het kleine labeltje met 'paprika' niet gezien.

De smaak was goed, hoe heb je dat gemaakt?

Geplaatst:

Helemaal precies weet ik het niet meer ik heb hier 3 verschillende eigen recepten liggen maar volgens mij was dat de simpele versie om een overschot aan paprika weg te werken en eventueel bij stoofvlees te doen. Ik vind paprika uit de vriezer niet lekker.

Recept:

Paprika in stukken gesneden in een pan met een bodempje water en wat witte wijn azijn en toen gaar laten worden beetje zout en peper.

En toen de staafmixer erop in een potje en wecken.

Eventuele toevoegingen als je wil:

Knoflook

ui

tomaat

chili peper.

Geplaatst:

Gevulde mini-puntpaprika'smet kip en een rood uitje

Geplaatst:

Dank je Angela!

Hier staat nu een pompoentaart in de oven, die van Missmass. En we eten een pompoensoepje, en een wrap met een restje kip(haan), restje gehakt oranje paprika van Jet, en tomatenchutney van Henkg.

Geplaatst:

Aardpeer. Ik moet het nog leren klaarmaken, maar nu was het een kleine hoeveelheid puree met wat zout.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Gebakken Charlottes, zeewolf met tomaten uien en paprika uit de oven +( provençaalse kruiden nog niet uit eigen tuin maar binnenkort wel)Courgettes persillade..

Geplaatst:

worteltjes, roseval uit de oven, appelmoes, rauwkost, knakworst

(dzz: de RobO had vandaag een combidag bij dochter 1: schilderklusje, verwarmingsklusje, oppasmiddag met kookdienst en kleinzoon lust alleen knakworst )

Geplaatst:

Misschien kun je knakworst-trauma wat uitbreiden, Robo...?

Eergisteren waren we ook oppas voor logeetje van 9 jaar. Even moeilijk...eten uit eigen tuin?

Zelf laten mee plukken en bereiden (verse warme appelmoes, spercieboontjes...) was erg gezellig en het ging er in als koek. Wat kan zo een meiske van 9 bunkeren.....

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Broodje warme kweeperengelei (het laatste beetje uit de pan gelepeld met een stuk brood..mmm)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.