Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Featured Replies

Geplaatst:

rode kool, bakappeltje, aardappel, vleesje

Geplaatst:

Varkensnier met rode kool.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

rijst, babi ketjap, rode kool...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

hè, geen rode kool...

straks knolselder in kerriesaus, rijst, kip, sambal peruvianapeper

Geplaatst:

krielaardappeltjes, rode bietjes uit de weck en een speklapje van Jorieke´s varken. Heerlijk

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

ei- en zalmsalades, soepje, over van de vrijwilligersborrel bij ons op de tuin

broodje, kaasje , wijntje

Geplaatst:

Tomatensoep van een deel van de laatste rode tomaten. Omdat het wat zuur was er suiker bijgedaan en een half rood pepertje.

Mijn gast aan tafel vond het te heet en heeft het laten staan

Zodirekt met wortel, knolselderij en kruiden en een bouillon maken om een vis in te koken..we hebben een karper gekregen van 5 kilo.

Geplaatst:

wauw, ben weer jaloers

wij hebben rijst met snijboon, kipballetjes, sausje en tomatensoep met gember

kweepeergelei toe, hoop ik

Geplaatst:

Het was nog wel een heel gedoe hoor zo`n karper koken. Ik kon het schoonmaken niet aanzien, ik was ook al naar vanwege een instructiefilmpje op internet waarin een meneer een nog naar adem happende vis in stukken snijd.

Die van ons was gelukkig dood en heeft ook niet echt geleden ( hoop ik)

We hebben ruim twee kilo filets van de gekookte karper plus vissoep.

Straks eten we de vis met boter en veel gehakte peterselie, charlottes erbij en een rode koolsalade met echalottes gris.

Geplaatst:

tsja, wij komen niet verder dan een harinkje of kweekzalm honger.gif

Geplaatst:

In mijn grootste pan.

Het is erg lekker vind ik trouwens, karper gegaard in bouillon, wat een zachte smaak! Niet zo vissig.IMG968489411447073198.JPG

Geplaatst:

mooi, voelt een beetje als middeleeuwsehereneten

wij hadden een wokmix (op hoog vuur: olijfolie, spekjes, ui, paprika, op laag vuur: knof, blauwschokkers, tomaatsap, zwartebonensaus, peterselie in die volgorde) met rijst

Geplaatst:

Blauwschokkers uit de vriezer? Mm goed idee die in een wokje mee te nemen.

Wij aten zilvervliespilaf met een Zelhemse karbonaad ( het woord karbonaadje was hier echt niet op van toepassing..de 2 pasten eigenlijk niet samen in de pan...)

Geplaatst:

Wij aten ook karbonaad, ze pasten net wel/ net niet in de pan:

IMG147726061447524258.JPG

We aten er gebakken aardappeltjes bij, en witlofsalade!! Van de wortels van Appelvrouw, en ze stonden duidelijk nog wat te warm omdat het de afgelopen weken toch wel lente leek. Ze zijn dus wat losjes, maar nog steeds erg mooi hoor.

Daar deed ik stukjes goudrenet, en geweckte kruisbessen doorheen. Meer niet, heerlijk!

IMG147260481447524361.JPGIMG147495411447524394.JPG

Geplaatst:

Spareribs, en weer gebakken aardappeltjes en witlofsalade. Smullen

Vanmiddag lekker broodjes met gerookte kaas, met camembert, en met aardbeienjam. (niet allemaal op 1 broodje )

Geplaatst:

Een ovenschotel van spruitjes met gebakken spekjes met ui en appel. Alles uit eigen tuin, behalve de spekjes Verder voor de kinderen nog wat broccoli en ook die uit eigen tuin.

Geplaatst:

groenteneierpannenkoek van ui, spekjes, wortel, paprika, selder, knof, aardappelblokjes en eierkluts

Geplaatst:

Gisteren bloemkool, vers uit de tuin, mmm lekker.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Wow Jorieke, ik zie dat nu pas!! Morgen maar snel bij mijn witlof kijken..die is ruim een week eerder geplat, groeit misschien de bak al uit

Wij eten vanavond quiche met gewokte Kalibos(punt rode kool) en rucola..gebonden met boursin cuisine en een eitje..zooo lekker

Salade van frisse en rucola erbij..echalotje gris. Wat worden we toch weer verwend

Ik had trouwens ook een foto van onze karbonaden( Is jouw pan nu groter? Of mijn karbonades?:IMG970490781447695430.JPG

Geplaatst:

Gisteren snijbietquiche, vanavond snijbietsoep met rode linzen, en gevulde pompoen.

Geplaatst:

Mijn witlof ( witloffen ) zijn ook klaar.

Straks maar ham kopen en morgen ouderwets witlof met ham en kaas uit de oven

Vanavond pannekoekjes met wei dat zo overblijft bij het kaasmaken. De kippen krijgen nu ook iedere week wei gemengd met meel..het lijkt de eierproductie wel goed te doen!

Geplaatst:

Nee geen eieren bij de eenden, alhoewel ze ook buiten het hok kunnen leggen in bv grote pollen egelskop in de boomgaard aan de beekkant.

De eenden van de buurman leggen namelijk wel.

Ik hoorde dat gisteren en dacht erover de eenden eens twee dagen binnen te houden om dat te controleren.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.