appelvrouw Geplaatst: 13 december 2015 Geplaatst: 13 december 2015 Pimpernel en guichelheil zijn twee heel verschillende planten hoor, zoek ze beide maar op op wikipedia. Guichelheil wordt vooral medicinaal gebruikt...St. Antoine is een salade hier uit de streek die goed tegen de kou kan..een soort Batavia. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Yosha Geplaatst: 13 december 2015 Geplaatst: 13 december 2015 Oh ik heb de informatie juist van wikipedia. Is het dan een Sanguisorba officinalis? Die vond ik als grote pimpernel. Maar misschien zijn ze het alledrie niet, ik heb nu grote, rode en blauwe gevonden. https://en.wikipedia.org/wiki/Anagallis_arvensishttps://nl.wikipedia.org/wiki/Anagallis_arvensis
Jorieke123 Geplaatst: 13 december 2015 Geplaatst: 13 december 2015 Ik ga er van uit dat Appelvrouw deze bedoelt: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kleine_pimpernel Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 14 december 2015 Geplaatst: 14 december 2015 Gekregen paarse boerenkool, gestampt met aardappels. En uiteraard een rookworst er bij. Koudgerookt. Totaal niet gekleurd tijdens het roken, maar toch met een lekkere rooksmaak. En het velletje (de darm) was stukken minder stug, dan van onze eerdere warmgerookte worsten. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 14 december 2015 Geplaatst: 14 december 2015 Die bedoel ik inderdaad Jorieke. Curry van zoete aardappel met uet knoflook, sjalotten, rode paprika en doperwtjes. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Yosha Geplaatst: 14 december 2015 Geplaatst: 14 december 2015 Ik ga er van uit dat Appelvrouw deze bedoelt: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kleine_pimpernelAh ok bedankt!
appelvrouw Geplaatst: 15 december 2015 Geplaatst: 15 december 2015 lamskoteletjes ued met restje knapperig opgebakken boekenkool.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
balkontuinder Geplaatst: 18 december 2015 Geplaatst: 18 december 2015 Die curry klinkt lekker Appelvrouw! Hier zometeen weer een gebakken ei om het weekend mee te beginnen. De spinazie en snijbiet zijn op dus ik ben overgestapt op gebakken rucola voor erdoorheen.
RobO Geplaatst: 18 december 2015 Geplaatst: 18 december 2015 ff geen curry helaas, lees vooral ook eens 50 curries van Camilla Panjabi wokje, lekker(dzz:braad een ui, met wat spekjes en wat knof en wat saliewortel, peper, koolrabi, selderknolstukjes erbijstoven tot lekkerkook capucijnersmeng met 5 spices, ingemaakte citroenstukjes, tomaatpuree, oystersaus en waterenjoy!)
RobO Geplaatst: 27 december 2015 Geplaatst: 27 december 2015 kerst eten met familie, fijn!pomposoepje met kokos en kerrie,tussenhapje met verse! sla, knolselder reepjes, courgette reepjes, mierikswortelsaus, wat zalmsaladeovenschotels met pompo en wat kaas, knolselder en aardappel, ovenaardappeltjes, sla, vlees met kweepeergeleimonchoutaart met aardbeien uit de vriezer die mierikswortelsaus leerde ik op het landjevandeboer, zo makkelijk"mayo, geraspte mierikswortel en een volle karnemelk, wij nemen den Eelderverhoudingen naar smaak maar wees voorzichtig met de mierikswortel
julia Geplaatst: 30 december 2015 Geplaatst: 30 december 2015 Gisteravond een heerlijk stampotje raapsteeltjes en vanavond gemengde salade (veldsla, winterpostelein, rucola, raapsteeltjes).
RobO Geplaatst: 30 december 2015 Geplaatst: 30 december 2015 tuinboon 2015, balletje gehakt, roseval, veldslaijs met warme kweepeergelei toe
appelvrouw Geplaatst: 2 januari 2016 Geplaatst: 2 januari 2016 Pompoen/palmkool/kervelsoepje..favoriet van het moment.Wok met oude rijst/doperwtjes en in ketjap gemarineerde veldvarkenspeklapreepjes... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 3 januari 2016 Geplaatst: 3 januari 2016 niet veel gekookt, alleen de zaden en vruchtvlees geproefd uit de oliepompoenen, dat wordt m niet denk ik (dzz: we hadden gister de oliebollenloop in de duinen en daarna de zweetparty met lekkers en daarna een schaatsuur met njborrel met hapjes....)
Dootje Geplaatst: 3 januari 2016 Geplaatst: 3 januari 2016 Aardappels van moestuin 2015, sojabonen 2015 en een niet van onszelf afkomstig biokipfiletje
Jorieke123 Geplaatst: 3 januari 2016 Geplaatst: 3 januari 2016 Stamppot van 'green in snow' (koolachtige blaadjes, nu zonder sneeuw), met uiteraard gebakken spekjes (kinnebakspek, gezouten, gerookt, gedroogd).Een soort pittige (maar niet TE pittig) raapstelenstamp dus. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 4 januari 2016 Geplaatst: 4 januari 2016 onverwachts met vrienden die ik capucijners had beloofd: tomaten-room soep, tuinbonen, gegrilde pompoen met rauwehamjasje, kartoffelpuffer, veldsla, vleesje, ijs met lambada toe (dzz:loop naar de vriezer en zie dat je nog maar 1 zakje capucijners hebt braad een ui tot heel lichtbruin1 teen knoflook uit de persvoeg na 10 minuutjes twee flinke lepels snijselder toe (die groeit nog steeds!)dan de kruiden erin en een bouiilonblokje en twee potten tomatensap uit de weckhaal na 15 minuutjes de staafmixer er door en voeg de room toe)
appelvrouw Geplaatst: 4 januari 2016 Geplaatst: 4 januari 2016 Ow, tomatensoep ga ik ook eens maken een dezer dagen. Vandaag een grow your own drugs soepje van mn. Wong met veel gember, shi-take, gojibes, knoflook en rode peper..ik heb alleen de vego variant gemaakt en nog enkele blaadjes salie en takjes tijm toegevoegd. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
balkontuinder Geplaatst: 6 januari 2016 Geplaatst: 6 januari 2016 Winterposteleinstamppotje met een runderworst.
appelvrouw Geplaatst: 6 januari 2016 Geplaatst: 6 januari 2016 Wei-pannekoekjes met spelt en boekweitmeel en uit eigen tuin maismeel..en appels. Pompoenkerriesoepje vooraf voor de groentjes We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
speets Geplaatst: 7 januari 2016 Geplaatst: 7 januari 2016 Kruidige pompoensoep en olijven-tomatenbrood met reuzel (nog van de bosvarkens). "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
appelvrouw Geplaatst: 7 januari 2016 Geplaatst: 7 januari 2016 (aangepast) Op de kachel staat een pan stoofpeertjes met wijn en het laatste restje eau de vietopf van vorig seizoen.. het ruikt goddeluhk.. 7 januari 2016 aangepast door Gast We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
loes Geplaatst: 7 januari 2016 Geplaatst: 7 januari 2016 stamppot boerenkool. boerenkool niet uit eigen tuin maar uit tuin van ouders.
RobO Geplaatst: 7 januari 2016 Geplaatst: 7 januari 2016 kip-porcini-soep, tuinboon, aardappel, vleesje, stoofpeer,
Aanbevolen berichten