Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Pimpernel en guichelheil zijn twee heel verschillende planten hoor, zoek ze beide maar op op wikipedia. Guichelheil wordt vooral medicinaal gebruikt...

St. Antoine is een salade hier uit de streek die goed tegen de kou kan..een soort Batavia.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Die curry klinkt lekker Appelvrouw!

Hier zometeen weer een gebakken ei om het weekend mee te beginnen. De spinazie en snijbiet zijn op dus ik ben overgestapt op gebakken rucola voor erdoorheen.

Geplaatst:

ff geen curry helaas, lees vooral ook eens 50 curries van Camilla Panjabi

wokje, lekker

(dzz:

braad een ui, met wat spekjes en wat knof en wat salie

wortel, peper, koolrabi, selderknolstukjes erbij

stoven tot lekker

kook capucijners

meng met 5 spices, ingemaakte citroenstukjes, tomaatpuree, oystersaus en water

enjoy!

)

• 2 weeks later...
Geplaatst:

kerst eten met familie, fijn!

pomposoepje met kokos en kerrie,

tussenhapje met verse! sla, knolselder reepjes, courgette reepjes, mierikswortelsaus, wat zalmsalade

ovenschotels met pompo en wat kaas, knolselder en aardappel, ovenaardappeltjes, sla, vlees met kweepeergelei

monchoutaart met aardbeien uit de vriezer

die mierikswortelsaus leerde ik op het landjevandeboer, zo makkelijk"

mayo, geraspte mierikswortel en een volle karnemelk, wij nemen den Eelder

verhoudingen naar smaak maar wees voorzichtig met de mierikswortel

Geplaatst:

Gisteravond een heerlijk stampotje raapsteeltjes en vanavond gemengde salade (veldsla, winterpostelein, rucola, raapsteeltjes).

Geplaatst:

Pompoen/palmkool/kervelsoepje..favoriet van het moment.

Wok met oude rijst/doperwtjes en in ketjap gemarineerde veldvarkenspeklapreepjes...

Geplaatst:

niet veel gekookt, alleen de zaden en vruchtvlees geproefd uit de oliepompoenen, dat wordt m niet denk ik

(dzz: we hadden gister de oliebollenloop in de duinen en daarna de zweetparty met lekkers en daarna een schaatsuur met njborrel met hapjes....)

Geplaatst:

onverwachts met vrienden die ik capucijners had beloofd:

tomaten-room soep, tuinbonen, gegrilde pompoen met rauwehamjasje, kartoffelpuffer, veldsla, vleesje, ijs met lambada toe

(dzz:

loop naar de vriezer en zie dat je nog maar 1 zakje capucijners hebt

braad een ui tot heel lichtbruin

1 teen knoflook uit de pers

voeg na 10 minuutjes twee flinke lepels snijselder toe (die groeit nog steeds!)

dan de kruiden erin en een bouiilonblokje en twee potten tomatensap uit de weck

haal na 15 minuutjes de staafmixer er door en voeg de room toe

)

Geplaatst:

Ow, tomatensoep ga ik ook eens maken een dezer dagen. Vandaag een grow your own drugs soepje van mn. Wong met veel gember, shi-take, gojibes, knoflook en rode peper..ik heb alleen de vego variant gemaakt en nog enkele blaadjes salie en takjes tijm toegevoegd.

Geplaatst:

Wei-pannekoekjes met spelt en boekweitmeel en uit eigen tuin maismeel..en appels. Pompoenkerriesoepje vooraf voor de groentjes

Geplaatst:

Kruidige pompoensoep en olijven-tomatenbrood met reuzel (nog van de bosvarkens).

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst: (aangepast)

Op de kachel staat een pan stoofpeertjes met wijn en het laatste restje eau de vietopf van vorig seizoen.. het ruikt goddeluhk..

aangepast door Gast

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...