Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Prei-aardappelsoep, met een veldvarkenknookje en gedroogde weidechampignons.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
Pasta met flowersprouts en broccolistelenpesto. Erg lekker die flowersprouts! Volgend jaar meer van planten

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze smaken. Meer als spruitjes of als kool? Ze zien er prachtig uit.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

Rosbief van Lakenvelder, met rode uien, sjalotten, kruiden en champignons, de laatste gekocht

Net als de bloemkool maar wel met gebakken aardappeltje uit de oven van de tuin.

Geplaatst:

kerstdiner met oa doperwtjesamuse:

50g kort koken en dan in de blender met wat muntblaadjes of nog lekkerder thaise basilicum en een lepel creme fraiche en wat P&Z

serveren met een rodeuiringetje, wat veldsla, half druifje, wat gemalen geroosterde hazelnootkruim, snippertje gerookte kip bovenop

Geplaatst:

Gisteren nog wat Fazantenbessen/Caramelbessen/ Grootmoeders Oorbelbessen gesnoept. De trossen kunnen blijkbaar lichte vorst hebben. De plant zelf is sowieso goed winterhard, ook al hoort ie dan wel (zwaar) in te vriezen.

Geplaatst:

Bietencarpaccio van rode, gele en witte biet. Overheerlijke hartige taart met pompoen, wortelrelish en geitenkaas, goed bedacht door meneer Ottolenghi. Kon zelfs nog wat blaadjes sla uit de tuin halen

Pasta met flowersprouts en broccolistelenpesto. Erg lekker die flowersprouts! Volgend jaar meer van planten

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze smaken. Meer als spruitjes of als kool? Ze zien er prachtig uit.

Flower sprouts zijn een kruising van spruitjes en boerenkool, smaakt dus ook naar allebei. Beetje nootachtig ook. Wij vinden ze lekkerder dan spruitjes.

Geplaatst:

pompo, aardappeltje, ricotta, salie, knof, pardana kaasje, olijfolie, spekjes, P&Z ovenschotel

Geplaatst:

Een uitgebreide salade met als basis winterpostelein, sla, andijvie, raketsla ,venkel, rode ui en fijne prei ringetjes alles van de tuin.

Daarnaast een pizza speltbrood gebakken en een goed gevulde rodelinzen kabeljouwsoep

Als toespijs amandel cacao kogels.

Geplaatst:

stamppot boerenkool, met aardappels, kool en uitjes van de tuin.

Geplaatst:

Met Kerst kalkoen gemaakt gevuld met eigen golden appeltjes..een verwennerij!

Vandaag stamppot pastinaak met lekker speklapje uit Zelhem.

Morgen maak ik humus met pepertjes en knof uit de tuin. Ook tapenade met eigen gedroogde tomaatjes. Kerriesoep met wintergroen zoals prei cavolo nero en pompoen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Mmmm, lamskotelet met een kruidenkorst met eigen kruiden, salade met rucola uit de tuin en eigen zongedroogde tomaat. Rest was gekocht. Vond het erg lekker. Kinderen jammer genoeg ook. Ze aten alletwee 4 koteletjes.... ik had gegokt op 3. Erna heerlijke sütlü -Turks rijstdessert- waar geen toetje tegenop kan. Was zó lekker!

Jammer dat het op is.

Geplaatst:

hou maar op over die Turkse toetjes, ik heb heel wat tijd doorgebracht met toetjes eten in Turkije.

Er zat een restaurant met alleen maar toetjes op de Divan Yolu Cd. in Istanbul toen ik daar werkte,

Mmmmm.

Is die Sutlu hetzelfde als Sutlac ? Zal wel net anders zijn. Moet eerlijk zeggen dat ik af en toe wat Turks kook maar nog nooit toetjes gemaakt heb.

En van lams koteletjes ben ik ook niet vies

Hier wordt pasta gemaakt met de pasta machine, erbij komt saus met Nieuw-Zeelandse spinazie.

Die ook lekker is in de lahmacun.

En ik heb een speltbrood in de oven staan.

Vanmorgen al vast een varkensrollade gebraden, dat hebben ze dan weer niet in Turkije

2017123114011446531514741533.jpg

2017123114014640851514741703.jpg

2017123114015619611514741714.jpg

2017123113590545761514741691.jpg

20171231184023152761514743138.jpg

20171231184325140681514743447.jpg

20171231183011180831514743607.jpg

Geplaatst:

Klinkt als een goede tijd Patrijs! En jumm, dat brood ziet er heel goed uit.

Sütlü en sütlac zijn zo goed als het zelfde, alleen is sütlü nooit uit de oven en sütlac kan uit de oven. De namen kun je dus als het uit de oven komt, door elkaar gebruiken. Mmmm. Krijg weer trek.

Gisteren het nieuwjaarsdiner met enkel de kruidjes uit de tuin. Sta echt versteld van de groeilust van de peterselie, rucola en citroenmelisse. Het blijft maar doorgaan en de nz spinazie is inmiddels ook weer oogstbaar. 1 maaltje, maar toch. Mijn naam staat erop en het gaat zo de pan in. [emoji39] met een paprika die kennelijk door wilde groeien. Had het in de muurkas gezet omdat er nog zo veel bloemen inzaten. Ik vind dit best een prestatie voor een afgedankt plantje die ik voor €1,50 had gekocht!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.