Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3


Jorg

Aanbevolen berichten

Gisteren heerlijke broodjes van Anna met camembert en pindakaas (niet samen op 1 broodje hoor) en een salade van zwarte rammenas+wortel+venkel.

 

Vandaag diezelfde salade (was een grote rammenas, en de venkel ook trouwens) plus wentelteefjes van krentenwegge die eigenlijk voor de varkens was bestemd

 

En morgen nog een restje salade met iets er bij wat ik nog moet verzinnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chili con carne à la moestuin. Dus standaard basis met ui en bonen en paprika enzo. En dan lekker wat wortel, bloemkoolstukjes en flespompoen erdoor. Op basis van eigen passata. Zelfs ook nog! (Blijf er trots op )

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net andersom Speets, ben zelf bij mijn ouders op bezoek! Ze waren aan het tuinieren geweest in Turkije. Komen ze thuis met 64 kilo aan zelfgemaakt spul de tomatenpuree is overheerlijk. De rest trouwens ook.

 

Cursusje Turks Charly?! Gel beraber olsun

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pasta met paprikasaus (paprika's, oerpreibollen, knoflook en ui roosteren, roomkaas erbij en door de blender) en geroosterde aubergine. En als dessert zelfgemaakte ricotta gebakken in de oven en daarna bestrooid met amandelschaafsel en sinaasappel of chocolade en wat weikaramel:

AN6737s92531508968037.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje Charly, het is echt heerlijk. Zit nu aan de resterende helft ricotta, maar nu met jam en amandelschaafsel Heb ook nog wat gezondere dingen gegeten, pompoensoep van Charly's pompoen en geroosterde rode kool met abrikozen en pecannoten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie pompoen he, die hubbard. Voor een grote pompoen echt goed smaakvol. Vond ik. Heb je een speciaal recept gebruikt? Of gewoon met worteltje en uitje en bouillonpasta en dan de staafmixer erop? (Oh en water natuurlijk )

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, er staat ook een recept voor maïstortillas in mijn boekje (jaren terug gekregen van Jootje ) en dan gebruiken ze 275 gram masa harina, en 3 deciliter heet water. Na mengen en kneden vorm je 16 balletjes die je uitrolt tot lappen van 15 cm doorsnee. Die bak je kort/snel op een plaat of pan. In het boekje staat middelhoog vuur. Ik weet niet goed wat ze daar onder verstaan, maar het ging op mijn kachel het beste toen de vlammen er nog onder tegenaan stonden. Toen het vuur wat af nam ging het wat minder mooi.

Wat mijn wel goed beviel is het opstapelen van de tortillas onder een theedoek. Dan worden ze niet zo knapperig, wat met maïstortillas anders wel snel gebeurt volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pronkbonen dubbel gepeld (zoals met tuinbonen ook kan) + preien + rode spaanse pepers + roodgroene (worden ws niet meer helemaal rood) paprika's + lavas + (doorlevend) bonenkruid + tijm + rozemarijn + een romatomaat + aardappel = pronkbonensoepvariatie uit eigen tuin & kas. Er zat gekocht vlees, zout, zwarte peper, kurkuma, gemberpoeder, knoflook en tomatenpuree bij. Eigenlijk had er nog een winterpeen en (knol)selderie bij gemoeten, maar toch smaakte die heel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wat mais uit eigen tuin! Ondanks het te late uitplanten kwamen er wat kolfjes aan. Na wat stormen lagen ze plat en dus opgehesen. Gelukkig groeiden ze nog even verder.

Afgelopen week geoogst want de pissebedden en muizen hadden ze ook ontdekt. Sommige kolven waren vanaf de bovenkant al wat aan het schimmelen.

De meeste kolven onrijp tot totaal onvolgroeid. En maar liefst twéé echte rijpe kolven.

 

Was toch met de sappan aan het appelsappen dus de mais er in een netje bovenop gelegd. Die stoomde lekker mee gaar. Inclusief de minikolfjes dus.

En die heb ik allemaal in z'n geheel opgegeten... echt superlekker.

De rest ook lekker.

Niet verwacht maar toch oogst dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...