Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Eeuwig moes zaaibaar?


Dennis29

Aanbevolen berichten

Een bladkool zoals spitskool/groenekool.

er zijn meer groente vasteplant Jorieke en ik zijn nu al tijdje bezig deze te verzamelen, oerprei is nog mooi vb maar ook de vaste rucola, verschillende zuring soorten, asperge natuurlijk uien soortjes en je hebt er heel veel eigenlijk de een praktischer dan de ander in gebruik voor de keuken.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed om te weten bij wie ik moet zijn mbt doorlevende groenten. Ik vind het super interessant. Mijn tuintje is klein dus verzamelen zit er bij mij niet in, maar ik wil wel langzaam een beetje uitbreiden op dat gebied. Ik heb een paar maanden geleden bloedzuring gezaaid en dat zijn nu twee kleine plantjes. Als ik dit jaar nog eeuwig moes zaai en rabarber plant dan heb ik een goed begin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en en en Zeekool ik vindt het op het moment een van de mooiste vaste groente net als kardoen, prachtig van kleur en bijzonder om tezien en

kunnen bekijken hoe ze groeien.

Ninestar de vaste broccolie is natuurlijk ook super.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later ...

Ik heb er 1. Volgens mij heb ik hem vorig jaar van Dennis gekregen als zaailing. Hij is nu een meter hoog en ik heb het blad met plezier gegeten.

Alhoewel ik me ook al had bedacht dat ik mogelijk het blad van een vaste broccoli heb gegeten ( ) omdat ik niet goed weet wat nu wat was. Ik heb het vorig jaar allemaal niet gedocumenteerd.

Ik zal foto's plaatsen, kunnen jullie erop schieten.

Maar Jorieke, hoe stek je die moes. 1 plant is net te weinig voor een regelmatige maaltijd.

En als ik dan toch vragen heb: welke bladen haal jij er af?

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een foto van mijn laatste moesje. De enige die de vorst heeft overleefd hier. (zoals je ziet aan de paardenbloem, is hij niet hoog...)

 

foto02440571336555638.jpgfoto02525841336555645.jpg

 

Er komen alweer heel wat stekken aan:

 

foto02899731336555695.jpg

 

Die knip ik af, ontdoe ik van de meeste blaadjes (stuk of 3 laat ik zitten) en die stop ik in een potje met potgrond. Geen stekpoeder, geen moeilijk grondmixjes, gewoon een stek in de grond drukken en klaar . Dan zet ik die potjes even wat uit het licht. Bijv. in een schuur. En na een weekje (af en toe een scheutje water) kunnen ze naar buiten. Liefst nog niet in de felle zon. Ze hebben dan volgens mij al wel worteltjes, gaat keihard! Maar ik wacht altijd tot ze onderuit het potje komen tot ik ze verpoot:

 

foto03046781336555702.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...