Dennis29 Posted May 7, 2011 Share Posted May 7, 2011 Ik heb eeuwig moes gezaaid met succes. Maar ik bedacht me net dat ik ergens gelezen had dat eeuwig moes niet te zaaien is. Klopt dit of vormt het afentoe zaad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 7, 2011 Share Posted May 7, 2011 Ik heb er nog nooit zaad van gezien, en stek ze altijd... Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted May 8, 2011 Author Share Posted May 8, 2011 Ik kan je wat zaden toesturen zodat jij over een paar maanden weet of het de echte eeuwig moes is? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 8, 2011 Share Posted May 8, 2011 Heb je een foto van je zaailingen? Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted May 8, 2011 Author Share Posted May 8, 2011 Nee, maar ik maak er vandaag wel eentje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 8, 2011 Share Posted May 8, 2011 Top, waar had je het zaad vandaan dan? Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted May 8, 2011 Author Share Posted May 8, 2011 Bij Levenvanhetland.nl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 8, 2011 Share Posted May 8, 2011 Grappig Zal wel gewoon kunnen dan. Ik stek ze nu, dat gaat ook echt supersnel. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted May 9, 2011 Author Share Posted May 9, 2011 Hier een foto, de plastic potjes staan eromheen tegen de slakken. Dit was een van de weinige plantjes die niet aangevreten is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 9, 2011 Share Posted May 9, 2011 Mooi hoor! Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Merel Posted May 9, 2011 Share Posted May 9, 2011 Ik wil ook graag eeuwig moes in mijn tuintje. Fijn om te weten waar ik zaadjes kan vinden. Als ik het nu nog bestel, zou ik dan nog op tijd zijn om te zaaien of kan ik beter wachten tot volgend jaar? Quote indefruitboomgaard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 9, 2011 Share Posted May 9, 2011 Je kunt ze zeker zaaien. Veel kan je dit jaar dan niet oogsten, maar volgend jaar wel! En het jaar daarop, en daarop... De planten maken ontzettend veel stekjes elk jaar, dus voor je het weet heb je van 1 zaadje, een heel veld met plantjes gemaakt. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena Posted May 9, 2011 Share Posted May 9, 2011 Wat is het? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 9, 2011 Share Posted May 9, 2011 ehm..? Eeuwig moes is eeuwig moes Een bladkool die elk jaar groter wordt en meer blad maakt. Een vaste plant. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted May 9, 2011 Share Posted May 9, 2011 Het is een van de meest nu weer populaire vergeten groentes, ooit heel veel gegeten hier in nederland/belgie. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena Posted May 9, 2011 Share Posted May 9, 2011 Das handig, een vaste plant. En de smaak, waarmee is die te vergelijken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted May 9, 2011 Share Posted May 9, 2011 Een bladkool zoals spitskool/groenekool.er zijn meer groente vasteplant Jorieke en ik zijn nu al tijdje bezig deze te verzamelen, oerprei is nog mooi vb maar ook de vaste rucola, verschillende zuring soorten, asperge natuurlijk uien soortjes en je hebt er heel veel eigenlijk de een praktischer dan de ander in gebruik voor de keuken. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Merel Posted May 10, 2011 Share Posted May 10, 2011 Wat goed om te weten bij wie ik moet zijn mbt doorlevende groenten. Ik vind het super interessant. Mijn tuintje is klein dus verzamelen zit er bij mij niet in, maar ik wil wel langzaam een beetje uitbreiden op dat gebied. Ik heb een paar maanden geleden bloedzuring gezaaid en dat zijn nu twee kleine plantjes. Als ik dit jaar nog eeuwig moes zaai en rabarber plant dan heb ik een goed begin. Quote indefruitboomgaard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 10, 2011 Share Posted May 10, 2011 En een vaste ui zoals de Welsh union. En misschien 7-jaars spinazie en en en Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena Posted May 10, 2011 Share Posted May 10, 2011 en en en ? Vertel gerust verder, deze vaste groenten zijn reuze interessant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted May 10, 2011 Share Posted May 10, 2011 en en en Zeekool ik vindt het op het moment een van de mooiste vaste groente net als kardoen, prachtig van kleur en bijzonder om tezien en kunnen bekijken hoe ze groeien.Ninestar de vaste broccolie is natuurlijk ook super. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 10, 2011 Share Posted May 10, 2011 nou ja, er zijn er ontzettend veel, maar de eeuwig moes, vaste rucola, 7-jaars spinazie, nine star broccoli en welsh union zijn wel mijn favorieten. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 Hee Dennis, hoe is het met je gezaaide eeuwig moes? Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 Ik heb er 1. Volgens mij heb ik hem vorig jaar van Dennis gekregen als zaailing. Hij is nu een meter hoog en ik heb het blad met plezier gegeten.Alhoewel ik me ook al had bedacht dat ik mogelijk het blad van een vaste broccoli heb gegeten ( ) omdat ik niet goed weet wat nu wat was. Ik heb het vorig jaar allemaal niet gedocumenteerd.Ik zal foto's plaatsen, kunnen jullie erop schieten.Maar Jorieke, hoe stek je die moes. 1 plant is net te weinig voor een regelmatige maaltijd.En als ik dan toch vragen heb: welke bladen haal jij er af? Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 Hier een foto van mijn laatste moesje. De enige die de vorst heeft overleefd hier. (zoals je ziet aan de paardenbloem, is hij niet hoog...) Er komen alweer heel wat stekken aan: Die knip ik af, ontdoe ik van de meeste blaadjes (stuk of 3 laat ik zitten) en die stop ik in een potje met potgrond. Geen stekpoeder, geen moeilijk grondmixjes, gewoon een stek in de grond drukken en klaar . Dan zet ik die potjes even wat uit het licht. Bijv. in een schuur. En na een weekje (af en toe een scheutje water) kunnen ze naar buiten. Liefst nog niet in de felle zon. Ze hebben dan volgens mij al wel worteltjes, gaat keihard! Maar ik wacht altijd tot ze onderuit het potje komen tot ik ze verpoot: Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts