Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nieuwkomer


Chris76

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Mijn naam is Chris en Ik ben nieuw hier.

Reden dat Ik mij hier heb geregistreerd is dat Ik sinds een poosje een leuk appartementje huur met een terras en Ik daar een zelfgemaakte moestuinbak op wielen ga plaatsen.

Heb gebruikte planken op maat gezaagd, geschuurd en ben ze inmiddels aan het impregneren.

Geloof alleen dat Ik dat laatste beter niet had kunnen doen..afgaande van wat Ik gelezen heb op sommige sites. Mijn bak wordt 1900mm lang, 900mm breed en hij wordt 700mm hoog. Dan maak Ik een dubbele bodem zodat de aarde zo een 300mm diep ligt. Voor tussen de aardelaag en het hout wou Ik vijverfolie gebruiken.

Hoop dus echt dat Ik niet te snel aan het werk ben gegaan en Ik mijn geimpregneerd hout toch gewoon kan gebruiken. Kan het zijn dat de vijverfolie alles tegenhoud en Ik toch een gezond moestuintje kan gaan opstarten in deze bak..of moet Ik weer opnieuw beginnen met bouwen?

 

Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi welkom op dit forum.

ik vind dat je al best goed bezig bent voor een beginneling. Ik hoop dat je veel info vind op dit forum.

wat wou je precies gaan kweken aan groente en kruiden.

groetjes Jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je,Jessica.

Wat Ik allemaal ga kweken weet Ik nog niet..

Maar weet dat het me gewoon een heel goed gevoel geeft,bezig te zijn in mijn eigen tuintje.

Heb wel het een en ander meegekregen van thuis maar dat is toch alweer lang geleden.

Ben wel blij met de informatie die Ik ook hier weer tegenkom.

 

Groetjes,

Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je nog wat soortjes zoeken heb best wel wat zaden en kan toch niet alles op krijgen dit jaar. Ik heb ook best wel leuke aparte zaden.

Ik zal eens kijken of ik wat leuks heb. Als je belangstelling hebt bij nog wat zaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum.

 

En zou toch wel een afwateringspunt in je bak maken (een paar cm boven de onderkant), anders heb je straks een moddervijver in je moestuinbak....

En het is me niet helemaal duidelijk wat je met die dubbele bodem bedoeld?

Je hebt een hoogte van 70 cm maar daar ga je maar 30 cm van met aarde vullen? Dat lijkt me jammer van die overige 40 cm...

Zou dan er toch voor kiezen hem iets dieper te maken zodat je wortelgewassen ook lekker de diepte in kunnen.

En dat impregneren kan vast niet zoveel kwaad als je er toch vijverfolie overheen hebt liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Heel aardig van je,Jessica..

Ja,heb wel belangstelling..en heb veel zin om straks vanalles uit te gaan proberen..

Artisjok was een ding wat Ik al in gedachten had..zijn dus blijkbaar hele mooie planten..

Voorheen wist Ik alleen dat ze heel lekker waren..en gezond.

En dan wil Ik nog een andere bak gaan maken voor kruiden.

Heb laatst heel wat houten planken mee kunnen nemen en die ga Ik dankbaar gebruiken.

Wil bijvoorbeeld ook een bloemenbak maken. En passieflora wil Ik ook..

Ja ideeen zijn er wel..Fijn dat je hier zoveel kunt leren.

Erny,jij ook bedankt voor je reactie..en ja je hebt wel gelijk over die bodem..

Heb ook nagedacht over het systeem om water af te voeren..

Ben er nog niet uit..weet niet of Ik gewoon gaatjes in de vijverfolie kan prikken.

Groetjes en een fijne zondag!,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Impregneren heb ik bij mijn bak (die op de grond staat) niet gedaan, maar was er wel over aan het twijfelen voor de duurzaamheid van het hout. Als je er folie in doet kan het al zeker geen kwaad meer ivm schade door gifstoffen hoor. Maar zoals eerder aangegeven moet je dan wel wat gaatjes voorzien, aangezien ie op wieltjes staat gaat hij wat van de grond staan vermoed ik. Misschien enkele gaatjes maken en daaronder dan een opvangbakje plaatsen, dan wordt het balkon ook niet vies.

 

Veel plezier met de bak en veel succes met de oogst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...