Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vraat aan rode biet / pastinaak en wortel


oldenhof

Aanbevolen berichten

Ja daar had ik ook veel last van, voor zover we hebben kunnen nagaan waren het inderdaad woelmuizen.

 

Wij hebben een woelmuisverjager op batterijen (werkt ook tegen mollen geloof ik) in de tuin gezet, dat lijkt aardig te werken. Goedkoop was-ie niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt vaker voor, dat als je die gewassen in de winter in de tuin laat staan, dat deze opgevreten worden door muizen. Door deze op tijd te oogsten, houd je zelf ook nog wat. Je kunt deze groenten in bakken met scherp zand bewaren in een schuur. Maar ook daar oppassen dat de muizen er niet bij komen.

Bij mij willen ze wel eens bij de aardappelen komen. Deze bewaar ik in een oude diepvrieskist waar de muizen niet in kunnen komen. Ik zet het deksel een klein kiertje open voor beluchting, anders wordt het te vochtig voor de aardappelen en gaan ze schimmelen en rotten. Denk er aan dat muizen al genoeg hebben aan een gaatje van 6 mm. om door heen te kunnen kruipen.

Met vriendelijke groet,

Wim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...