Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Azijn potten blijven lekken


knarf

Aanbevolen berichten

Ik heb twee azijnpotten gekocht met kraan bij keukenkeramiek maar deze blijven maar lekken.

Ik heb de kurken en kranen 24 uur in het water gedaan en daarna in de potten gestopt.

Eerst met gewoon water uitgeprobeerd en na twee dagen lekte deze niet meer.

Nu zit de azijnmoer erin en blijft de kurk en ook het kraantje maar lekken.

Heeft iemand misschien een oplossing cq. idee hoe dit op te lossen is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij precies hetzelfde !! Maar ik heb het idee dat het uiteindelijk wel minder wordt. Het hangt er ook vanaf hoe ver het kraantje in de kurk zit en hoever je het kraantje aangedraaid hebt heb ik het idee.

 

Wat ik wel gedaan heb is een paar weken geleden toen ik toch de azijn in een bewaarpot wilde doen, dat ik de kurk en de kraan uit de pot losgemaakt heb, alles omgespoeld en de kurk weer in de pot, goed aangedrukt, daarna het kraantje er weer in en tot de bovenkant van de pot gevuld met water en daarna steeds een klein stukje aan het kraantje gedraaid tot ie praktisch niet meer lekt. Nu nog maximaal 1-2 druppels per dag.

 

Mijn azijnpotten zijn niet via keukenkeramiek, die heeft mijn zus gepottenbakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste keer dat ik zoiets lees, Azijn potten? hoe ze er uit zien? ik heb wel een idee maar of dat de juiste is weet ik niet. Maar heb je ook nog een foto van zo’n pot…. En wat is het voordeel van een azijn pot en een gewone fles azijn. De fles lekt namelijk nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gaan kijken bij wijnkruiken, ben ook gaan googlen naar zelf azijn maken , heb gezien dat je de restjes wijn langs boven in de pot kiepert en lang het kraantje de azijn er uit haalt. Maar dat je de moederkoek er in moet laten (bah )

Maar goed dat is een manier die leuk is en toch zeker voor iemand die gewoon een fles wijnazijn koopt die naar mijn gedachte niet lekt, maar goed dat was een onwetende Ries.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...