RickT Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 Ik heb een bloembak met lavendel, en daar zit iets in. Kan iemand mij vertellen wat het is? Het zit me niet echt in de weg, zolang de hele bak maar niet wordt aangetast. Ik ben tegen spuiten, of het moet op biologische basis zijn. Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
Helly Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 Ziet er uit als schuim Heb ff snel gegoogled: http://www.tuinadvies.be/dieren_schuimbeestje.htmZe noemen ze spuugbeestjes en waarschijnlijk kan je het met water eruit wassen/sproeien. Quote Good things come in small packages
hansm Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 Ja spuugbeestje als je het kwatje uit elkaar haalt zit er 1 groen beestje in die dus al dat spuug maakt Quote Players only love you when they're playing.
johan123 Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 had gister ook 1 op mijn aardbeien planten.er zit idd een groen beestje in. Quote
dennislp Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 heb ze hier ook in struiken zitten, kan toch weinig kwaad doen? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
RickT Geplaatst: 10 mei 2011 Auteur Geplaatst: 10 mei 2011 Ziet er uit als schuim Heb ff snel gegoogled: http://www.tuinadvies.be/dieren_schuimbeestje.htmZe noemen ze spuugbeestjes en waarschijnlijk kan je het met water eruit wassen/sproeien. Het grote verschil met bladluizen is dat de schuimbeestjes niet in grote kolonies uw tuinplanten zitten leeg te zuigen. Ze zijn er meestal in kleinere hoeveelheden waardoor de schade veel kleiner tot verwaarloosbaar is. en Schuimbeestjes bestrijden gaat vrij gemakkelijk door ze met een krachtige waterstraal van de planten af te spuiten of door ze met de hand uit het spuug te halen. Lekker de natuur haar gang laten gaan dus. Bedankt voor de info Helly Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
Juna Geplaatst: 10 mei 2011 Geplaatst: 10 mei 2011 Spuugbeestjes hebben we hier veel, ik vroeg me ook wel eens af of die last geven aan de plant. Het zijn er nu nog niet zoveel, dus nu is het nog wel ok lijkt me zo. Wel apart he, zo`n 'mini' beestje dat zoveel spuug produceert Quote
hansm Geplaatst: 10 mei 2011 Geplaatst: 10 mei 2011 ze zuigen wel plantensap, maar geven niet echt schade aan planten het is zo minimaal dat ik ze nooit bestrijden zou,hooguit weghalen of wegsproeien tijdens watergeven.insekten doen allerlei grappige interesante dingen en zo'n spuugje is toch best leuk. Quote Players only love you when they're playing.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.