Ga naar inhoud

Moestuin 300m² in douce france (auvergne)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo forummers...

Mijn naam is Ben, een jonge man met veel idealen en dromen die aan zijn eerste echte moestuin begint.

Mijn wens is een verslag bij te houden voor mezelf en voor anderen, die er ook iets aan kunnen hebben.

We beginnen dit jaar en gaan minstens 4 jaar door met dit project, een continu proces van groei en nieuwe dingen uitproberen.

Ik maak geen gebruik van pesticieden of onkruidverdelgers. En probeer zoveel mogelijk aandacht te hebben voor de natuur.

Het idee is een mengeling te maken van een traditionele moestuin met permacultuur principes.

Het stuk grond zal het eerste jaar +-300m² bedragen, deze gaan we op termijn wat uitbreiden, maar denk dat voor het eerste jaar dat wel voldoende is voor 1 man. Ik krijg wel hulp af en toe, maar het grootste werk zal ik verzorgen in de tuin.

Nu zit ik met enkele vragen hoe ik nu het best verder werk, deze zal ik dan alvast posten in het daarvoor bestemde forumonderdeel.

Groetjes

Geplaatst:

Dank je wel iedereen!

Wil een mooi verslag maken en wekelijks updaten.

Bienvenu Ben..leuk weer een Fransman erbij waarom heb je Barreaux als forumnaam gekozen ( ik ken het woord als "slagboom"...)

De tuin ligt in een wellness-vakantie verblijf dat les barreaux heet, vandaar de naam.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...