Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Gedroogde hondensnacks op composthoop


Itoero

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een grote zak vol gedroogde kalfshoefjes, runderhuid, kraakbeen en enkele stukken konijnenbot.

Dat ligt al enkele jaren in m'n garage en is veel te hard voor m'n hond dus ik vroeg me af of dat op de composthoop mag.

Als ik dat begraaf in de tuin vind m'n hond het vroeg of laat en ik gooi het liever niet op de gft als het op m'n composthoop kan.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

anders heb je kans ongedierte aan te trekken

Dat kan ook wel eens gebeuren. Maar het grootste risico is dat er giftige stoffen ontstaan of vreemde afbraakprocessen optreden. Voor vertering van vlees zijn andere micro-organismen nodig dan voor plantaardig materiaal.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm...waarom zou je bloedmeel in de compost doen...veel stikstof...dat zit toch in je "groene materialen"? En nog vreemder zou ik het vinden als iemand extra fosfaten bij zijn compost doet in de vorm van beendermeel. Kan er eigenlijk geen enkele goede reden voor bedenken.

 

Maar of het daar gaat ongewenste stoffen vormen, rotten en stinken, vreemde reacties teweegbrengen zoals met vlees zou kunnen gebeuren? Ik weet het niet zeker...denk het niet omdat ik me niet kan voorstellen dat het bloed of de beenderen onbehandeld (gebrand? Hoog verhit? Schoongemaakt van bijproducten via chemische processen?) zo in de winkel verkocht zouden mogen worden. Dat zou wel erg gevaarlijk spul zijn, vermoed ik zo...... Misschien weet iemand anders hoe dat bloedmeel en beendermeel precies wordt gefabriceerd?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...