Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Mijn vierkante meter tuintje


Lunake

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

 

Nieuw op dit forum en ook helemaal nieuw op gebied van tuinieren Ik ben 27 jaar en ben sinds kort van de stad verhuisd naar een woning met tuin. Daarmee heb ik ook de groene kriebels te pakken gekregen Ik ben van jongs af aan opgegroeid met verse groentjes uit de moestuinen van mijn ouders en grootouders en die zijn in niets te vergelijken met wat je in de winkels koopt. Vandaar groeide bij mij ook al snel het verlangen om zelf groentjes en fruit te gaan telen en van mijn tuin een eetbare tuin te gaan maken. Mijn keuze is gevallen op de vierkante meter moestuin. Na veel inlezen op allerlei sites en fora ben ik er dit weekend vol enthousiasme aan begonnen. Een deel van het grasveld heb ik afgegraven, de bestaande border heb ik ontdaan van alle planten en mijn vierkante meter bak werd plantklaar gezet. Hopelijk zal ik daar deze zomer worteltjes, sla, spinazie, rode ui, kruiden, boontjes en paprika's kunnen uit oogsten Naast mijn bak heb ik nog ruimte gelaten voor 1 (maar ik lees dat je die eigenlijk best per 2 plant?) courgetteplant en een butternut pompoen plant. Can't wait Verder staan nog op de planning: framboosjes, bosbessen en veeeeeel zomerse bloemen

 

Alvast wat fotootjes van mijn vooruitgang:

 

10994449_10153628214994488_188979247246319838_n.jpg?oh=0c8d781dc36da4f3239a4c7768f00c38&oe=558C6E1C&__gda__=1431165558_444e0f351f4e081ebfb0bffc788bf469

 

10612852_10153631523339488_48515551946094729_n.jpg?oh=a1305869b1075ad945add634f0136be8&oe=5549D681

 

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips Tot op het forum!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom, welkom, maar waarom een vierkante meter tuin als je zoveel meer ruimte hebt ?

 

Het is mijn eerste ervaring met moestuinieren, dus wou klein beginnen Zo enorm is onze tuin ook niet (ongeveer 100m2) en het is ook niet mijn bedoeling daar uuuuren in door te brengen om alles te onderhouden. Het zal ook voornamelijk mijn taak worden, want mijn vriend heeft die groene kriebels helemaal niet Ik wil ook voldoende gras behouden voor eventueel toekomstige kindje(s) zodat die buiten kunnen ravotten. Ik ga al heel blij zijn met de opbrengst uit dit moestuintje en in de toekomst kan ik nog altijd uitbreiden met een tweede bak. Eerst afwachten wat de opbrengst zal zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou alvast maar rekening met wat uitbreiding van het tuintje.

Het is wel wat verslavend als je eenmaal begint.

Dan wil je namelijk altijd meer, omdat het zo leuk is.

En als alles vol staat kan dat niet (ook wel rustig), maar hier...

Ik zou me niet verbazen als we nog een paar bakjes of tunneltjes zien verschijnen binnenkort.

Vooral veel succes gewenst met je tuinplannen.

met groene groet,

 

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...