Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tuinontwerp: Wat vinden de kenners ervan??


gerritr1955

Aanbevolen berichten

Tuinplan57801424715128.JPG

 

 

 

Een ontwerpje gemaakt voor de indeling van onze moestuin.

Brand maar los. Opmerkingen tot verbetering zijn welkom.

Geen hagen o.i.d. rondom de tuin, wel rondom het complex een beukenhaag van ongeveer 1 meter hoog

Geen bouwsel. Dat is niet toegestaan.

aangepast door Gast

Hortus est amicus meus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raapsteel, spinazie en andijv zijn vooral voorjaars- en najaarsgroenten en doen het in de zomer een stuk minder goed. Wellicht kun je daar in de zomer dus andere groenten op kwijt, bijvoorbeeld vruchtgroenten die pas in mei/juni buiten geplant mogen worden. Denk hierbij aan courgette, pompoen, tomaat (niet altijd een succes vanwege aardappelziekte) of paprika's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Het ziet er leuk uit zo, met die kleurtjes!

Ik vind de logistiek wel een puzzel.

Hoe kom je van het ene naar het andere vak, bij die langwerpige bedden?

Ik kan de maten niet lezen, maar gezien het compostvak (schatting 1 x 1 m) verwacht ik dat de bedden 50 x 300 cm zijn.

Dat is best groot voor een teelt. Ga je gespreid zaaien, om niet een maand lang alleen maar andijvie te eten?

Het valt me ook op dat je helemaal geen ui-achtigen hebt, of een hoekje voor een paar aardappelplanten. Smaak?

groeten, Christa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Het ziet er leuk uit zo, met die kleurtjes!

Ik vind de logistiek wel een puzzel.

Hoe kom je van het ene naar het andere vak, bij die langwerpige bedden?

Ik kan de maten niet lezen, maar gezien het compostvak (schatting 1 x 1 m) verwacht ik dat de bedden 50 x 300 cm zijn.

Dat is best groot voor een teelt. Ga je gespreid zaaien, om niet een maand lang alleen maar andijvie te eten?

Het valt me ook op dat je helemaal geen ui-achtigen hebt, of een hoekje voor een paar aardappelplanten. Smaak?

groeten, Christa

 

Er is een pad bovenin de tekening van voor naar achter (van links naar recht). Het eerste pas van boven naar beneden in de tekening is op twee meter. Daarna vier paden op vier meter. De bedden zijn dus van twee kanten te bereiken, zodat ze uiteindelijk maar twee meter breed zijn.

Elk vierkante is 50 x 50 centimeter. De puzzel lijkt mij dus niet zo heel ingewikkeld. Gespreid zaaien is inderdaad de bedoeling. We zijn begonnen met het intekenen van de gewassen waarmee we willen beginnen. Gaande weg zal er behoefte komen aan meerdere andere gewassen. Zoals ui en misschien wel diverse kruiden. Het is een plan, dus nog niets definitiefs. Aardappelen gaan we zo wie zo niet aan beginnen Dat vinden we een rugpijn gewas .

aangepast door Gast

Hortus est amicus meus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...