Jump to content

Aardbeien uitlopers eerst in potgrond dan pas volle grond

Dirk Dijkstra

Recommended Posts

Vorig jaar, zo begin maart had ik erg veel uitlopers van aardbeien. Ik heb de uitlopers verwijderd.

In plaats van deze direct in de tuin terug te zetten heb ik ze in balkonbakken gezet met daarin goede potgrond.

Ongeveer een maandje laten staan en daarna eind april in de volle grond gezet.

Ik had in juni volop aardbeien van die uitlopers, veel meer als andere jaren toen ik de stekken direct in de grond terug zette.

Dus dat ga ik dit jaar maar weer doen, de potgrond kun je daarna gewoon weer gebruiken er zit nog voldoende kracht in voor andere voorjaarsplanten.

Groet Dirk.

Vorig jaar, zo begin maart had ik erg veel uitlopers van aardbeien. Ik heb de uitlopers verwijderd.

In plaats van deze direct in de tuin terug te zetten heb ik ze in balkonbakken gezet met daarin goede potgrond.

Ongeveer een maandje laten staan en daarna eind april in de volle grond gezet.

Ik had in juni volop aardbeien van die uitlopers, veel meer als andere jaren toen ik de stekken direct in de grond terug zette.

Dus dat ga ik dit jaar maar weer doen, de potgrond kun je daarna gewoon weer gebruiken er zit nog voldoende kracht in voor andere voorjaarsplanten.

Groet Dirk.

goed gedaan Dirk, dat oppotten in goed bemeste grond heeft ze kennelijk een goed wortelgestel gegeven en genoeg voeding

waren dat doordragers? (die maken het zelfde seizoen ook nog bloemen aan)

Leuk om lezen. Was net een oplossing aan het zoeken voor mijn aardbei probleem. Uitlopers van vorig jaar staan nu in volle grond maar moeten tijdelijk even "weg" want er komt iemand de tuin omfrezen. Kan ze pas eind maart in de volle grond terugzetten. Dus blij dat het overplanten van die uitlopers zelfs goed is voor de jonge plantjes.