Geplaatst: 14 juli 20169 j Ik vind het wel logisch klinken, 1 meloen per stengel. En hij haalt 24 watermeloenen van die paar vierkante meter, dus het werkt wel.
Geplaatst: 15 juli 20169 j De pompoenen zijn aan een invasie van het watermeloenbed begonnen..... Daar steek ik dus een stokje voor Er verschijnen her en der ook wat watermeloentjes (zoekplaatje). Helaas worden sommigen hiervan aangevreten door iets Slakken? Pissebedden? Ik weet het niet. Hopelijk kan ik er eind augustus toch wat oogsten.
Geplaatst: 15 juli 20169 j Nou ik was te eigenwijs om mijn watermeloen op te hangen. En dit is het resultaat Maar heb nog 1 grote hangen . Die ik nog niet heb kunnen hangen.
Geplaatst: 15 juli 20169 j Bassie. Waarom heb je de bogen niet voorzien van plastic?Dat is toch beter? Dan word het nog warmer . Toch. Want ben van plan volgend jaar. Buiten te planten de watermeloen. Maar wel een klein plastictunneltje erover heen.. Of is dit niet goed voor de watermeloenen.
Geplaatst: 16 juli 20169 j schreef aseel: Waarom heb je de bogen niet voorzien van plastic? Ik heb het plastic er vanaf gehaald omdat de planten beginnen met bloeien. Bijen moeten er dan bij kunnen en met plastic erover wordt dat lastig. Ik kan er ook niet elke dag zijn, om het plastic er wel/niet over te doen, dus laat ik het er maar af. Die watermeloenen van jou zijn al groot zeg! Bijna rijp?
Geplaatst: 20 juli 20169 j De tweede watermeloen is ook gevallen. Maar die was wel een beetje rood. En smaakt beter.
Geplaatst: 23 juli 20169 j Bassie .. Ik heb ze in de tunnelkas geplant. Daarom zijn ze zo snel bij mij. Maar wil ze volgend jaar wel buiten zetten met zwarte gronddoek en plastic eroverheen. En een gedeelte open als de water meloen bevrucht moet worden. Vroeg me af of iemand hiermee ervaring heeft .
Geplaatst: 6 augustus 20169 j Nog een watermeloen die ik vanavond op ga eten. Wel in de tunnelkas gekweekt. Heb nog 2 in de tunnelkas die kunnen afrijpen. En paar kleine.
Geplaatst: 7 augustus 20169 j De moedermeloen in de binnekas gaat uitstekend, tip: probeer dan tevens aan 1 kant het buiten folie een stuk omhoog te trekken en vast te zetten zodat de meloen van binnen uit naar buiten toe zich voort kan bewegen en groeien. Buiten zet de stengel zich automatisch vast in de grond en kan dan ook hier via de wortels voedings stoffen naar de plant transporteren. Bij voldoende zon haal je dan meloenen van vele kilo s per stuk.
Geplaatst: 7 augustus 20169 j Dat is wel een goed tip.. maar wilde zwarte gronddoek leggen zodat de grond meer warmer wordt.
Geplaatst: 7 augustus 20169 j Ik heb ook een paar watermeloenen staan, maar dan een kleine soort, namelijk de Golden Midget (van denieuwetuin.be) en hij doet het nu wel goed. Er komen vruchten aan, dus dat is al heel wat Ze staan in de koude bak, bij koude nachten doe ik alle ruiten er op, maar verder staat ie (half) open. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 7 augustus 20169 j Dat is wel een goed tip.. maar wilde zwarte gronddoek leggen zodat de grond meer warmer wordt. Dat is vrijwel altijd ( wel) mogelijk, leg het grond doek naderhand op/over of tussen de uitloper s, misschien moet je ergens knippen of scheuren, zodat de groei punten in het daglicht blijven. maar dat is te doen.
Geplaatst: 13 augustus 20169 j Mijn watermeloenen worden aangevreten. De alwat grotere maar ook de vruchtbeginsels. Erg jammer dit...
Geplaatst: 27 augustus 20169 j Eén van de weinige watermeloenen die het waarschijnlijk wel gaat redden dit jaar, deze Early Moonbeam. De rest van de meloenen is voortijdig opgevreten of komt helemaal niet tot groei en valt af. Ik weet niet waar dat aaan ligt. Er staat een bijenkast vlakbij, dus bevruchting moeet ok zijn. Misschien het weer?
Geplaatst: 29 augustus 20169 j Mijn watermeloen deden in de tunnel niet slecht.. zoals te zien op de foto.. smaakt ook erg fris.. maar niet echt zoet.
Geplaatst: 29 augustus 20169 j Ik had sugar baby watermeloenen staan, van de 8 planten maar liefst 1 meloentje gehad van 800 gram die ook nog naar niets smaakte. Wel honderden bloemen, elke keer braaf getopt en goed bestoven. Mijn kasruimte gaat beter benut worden in het vervolg! Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 31 augustus 20169 j Mijn watermeloen deden in de tunnel niet slecht.. zoals te zien op de foto.. smaakt ook erg fris.. maar niet echt zoet.Welke soort is dit, Aseel?
Geplaatst: 31 augustus 20169 j Beste Bas, Het is de fraire f1. Die ik bij vreeken had gekocht.. had ze laat gezaaid en geplant. Er kwamen 2 op.. eentje werd om gezaagd door een beestje.. andere wilde in het begin niet groeien. Maar opeen ging het snel. Had daarna 1 grote die ik zotezien op de foto aan het opeten ben. Hij was wel klein beetje zacht. Misschien dat het te rijp was.. heb nog 3 kleine aan de plant hangen. Denk niet meer dat ze groter worden.
Geplaatst: 1 september 20169 j schreef Jorieke123: Ik heb ook een paar watermeloenen staan, maar dan een kleine soort, namelijk de Golden Midget (van denieuwetuin.be) en hij doet het nu wel goed. Ik hev deze ook staan. Plant ziet er niet meer al te fris uit. Afgestorven bladeren. Stengels waar de meloenen zijn ook helemaal verdord; geen idee of daar nog sap doorkomt. Vorige week eentje doorgesneden. Nog verre van rood, eerder wat lichtroze schijn. Smaakte ook nergens naar. Flauwe komkommersmaak. Hoe gaat het met die van jou, Jorieke?
Geplaatst: 1 september 20169 j We hebben er gisteren nog 1 gegeten, een kleintje. Die was al mooi geel aan de buitenkant. En dan heb ik er nog 1 liggen die weer wat groter is. De plant zag er niet meer uit, die heb ik er gisteren uit gehaald. Ze zijn niet zoet, maar wel zoeter dan een komkommer. Dus die van jou was misschien nog niet rijp genoeg? Echt rood wordt het vruchtvlees niet volgens mij, of misschien alleen met een fantastische zomer? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 3 september 20169 j Bas. Ziet er lekker uit. Heb je het buiten gekweekt. Wil volgend jaar ook buitwn kweken.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.