Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ervaringen met watermeloen kweken?


Liesje

Aanbevolen berichten

  • 5 maanden later ...

Heb hier ook een zakje liggen..!! ,(Sugar Baby van de lidl)

 

We zullen het zien of het wat wordt. Hebben jullie allemaal een kas of gaat ie gewoon naar buiten zodra het kan?

Ikzelf heb geen kas dus moet het buiten proberen.

 

Al komt er 1 meloentje aan dan ben ik al blij..!!

Zonder bijen geen leven..........!!! Groeten uit Friesland..!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik ga ook maar eens een poging wagen, ook de Sugar Baby van de Lidl. Ben van plan 1 of 2 planten in m'n Lidl-kasje te zetten en misschien een paar in de voortuin (als het lukt de Jungle daar op tijd op te ruimen) die ligt beschut op het zuiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga dit jaar ook proberen watermeloenen te kweken, van het soort Mickey Lee. Niet in een kas, maar buiten. Om de grond op te warmen en ook warm te houden wanneer er eenmaal plantjes staan ga ik deze binnenkort bedekken met zwarte mulchfolie of gronddoek. Ik weet nog niet of ik ze ga voorzaaien. Watermeloenen schijnen slecht tegen verplanten te kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net watermeloenzaadjes ontvangen van en vriendin die uit Iran kwam Deze ga ik proberen. Volgens de Iraniërs moet je het pitje eerst 3 dagen in een natte sok bewaren en daarna met een stukje hout ( niet de vingers dus) in de grond drukken. Nah, dat ga ik gewoon doen, wie weet wat een geweldige plant er uit komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...
  • 1 maand later ...

Nadat 2 van m'n 5 Sugar Baby-planten in 1 nacht tot de grond toe opgevreten waren door een slak, en de derde spontaan omviel nu nog 2 mooie planten over. Ze staan allebei in m'n Lidl-kasje, 1 in een Action-wasmand, de ander in een grote pot.

 

Een paar dagen gekleden zowaar het eerste bloemetje met vruchtbeginsel gespot

 

En vandaag zag ik er zelfs nog 2. Ze zitten alleen allemaal aan dezelfde plant (die in de wasmand). Hoeveel meloentjes kun je maximaal aan de plant laten zitten?

Waarmee kun je het beste bijmesten, ik heb biologische A-Z moestuinmest van Ecostyle in huis of kan ik beter iets anders gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...