Natasja Geplaatst: 3 maart 2015 Share Geplaatst: 3 maart 2015 Op mijn "landgoed" (haha) heb ik een stukje (10m2) gereserveerd voor aardappels. Dit is ons eerste jaar van de moestuin, dus wilde ik een testje doen. Ik heb 80 pootaardappeltjes en wilde de helft voorkiemen en de andere helft niet. En dan kijken wat het verschil zou zijn. De ene helft is onder ons raam in de slaapkamer gezet. Kachel uit, raam staat altijd op een kier of iets verder en in het licht. Je ziet kleine donkere uitlopers. Kom ik net in de garage waar de rest ligt te wachten om gepoot te worden. Donker, misschien wel ietsje warmer dan in de slaapkamer, geen daglicht. Zie ik allemaal witte, grote uitlopers. Hoe kan dit nou? Welke test is nu mislukt, welke kan ik poten of zijn ze allemaal nog goed?(probeer ze maar eens netjes uit het netje te krijgen, die uitlopers gaan natuurlijk breken ) Quote Groetjes van Natasja uit Almere-Buiten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bozo Geplaatst: 3 maart 2015 Share Geplaatst: 3 maart 2015 De bovenste test is gelukt, mooie kiemen!Bij de onderste de uitlopers er af breken en licht en kouder leggen, dan kunnen ze nog goed kiemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 3 maart 2015 Share Geplaatst: 3 maart 2015 Geen man overboord. Je kunt ze er gerust afbreken eenmaal, er komen nieuwe uitlopers aan. Zet ze wel wat lichter, dan blijven de volgende uitlopers ook zo mooi kort als die in de slkmr.Bron: aardappelboer waar ik een tijdje gewerkt heb. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 3 maart 2015 Share Geplaatst: 3 maart 2015 Hm, iemand was me voor, maar ik kreeg ditmaal geen melding dat er al een antwoord geplaatst was, sorry. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 3 maart 2015 Share Geplaatst: 3 maart 2015 Hoe kan dit nou? Welke test is nu mislukt, welke kan ik poten of zijn ze allemaal nog goed?(probeer ze maar eens netjes uit het netje te krijgen, die uitlopers gaan natuurlijk breken ) het zijn dus verschillende soorten, die reageren toch ff anders je kunt ze allemaal nog poten, netje voorzichtig stuk knippenik zou van de bosjes lange uitlopers de helft wegplukken en ze nog even koeler leggen of nu planten onder een vliesdoek (ik heb wel eens beginners aardappels met uitlopers van 30 cm zien poten...welke kant moet nu boven meneer? zijn dat de wortels al? ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.